Boombox-besvikelsen

Följande inlägg skrev jag för några månader sen, men jag har inte riktigt kommit mig för att publicera förut. Traumat ligger fortfarande så nära och det är inte bra att blotta sitt inre alltför mycket. Men nu är jag äntligen redo.
 
Jag har gjort en sorglig upptäckt. Allting började med en fundering som har växt i mitt huvud. Det handlar om en så kallad boombox. Ofta när de pratar om något romantiskt i amerikanska tv-serier och vill retas så säger de att personen som är förälskad ska stå med en "boombox" utanför fönstret hos den som hen är kär i. Det är alltså någon form av serenad man vill beskriva, och efter lite efterforskningar har jag kommit fram till att fenomenet har sitt ursprung från en 80-talsfilm som heter Say anything, där killen står utanför fönstret och spelar "In your Eyes" på just en boombox. Jaja det är inte viktigt, det är själva boomboxen jag är intresserad av. Under flera år har jag tänkt mig att en boombox är något slags medeltida instrument, lite som i Sunes serenad i Sunes sommar Det kanske inte är det vackraste som framförts men det är ju gulligt i alla fall.
 
Häromdagen gjorde jag det stora misstaget att googla vad en boombox egentligen är. Det är...(trumvirvel) en bergsprängare! En elektronisk musikspelare alltså!!! Hur oromantiskt är inte det? De hade väl kunnat släpa med sig en banjo i alla fall. Eller en hammondorgel. Då förstår man att personen i fråga ansträngt sig på riktigt, om de ställer upp en hammondorgel utanför huset. Nej, jag är besviken.
 
/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0