Ganska (O)Extreme makeover

I torsdags gjorde jag något som jag funderat på länge. I min värld finns det få saker som är så ovärda som att gå till frissan. Dels är det dyrt och dels är det väldigt dyrt med tanke på hur lite jag bryr mig om hur mitt hår ser ut (bortsett från att jag här använder ett öppet forum enbart för att prata om mitt hår). Framförallt har jag en sån rejäl kalufs att jag skulle behöva gå och klippa mig en gång i månaden för att hålla den i schack. I torsdags gick jag därför och införskaffade mig en hårtrimmer. Jag hade redan läst på en massa forum (allt från Familjeliv till Flashback) om hur otroligt svårt det är att klippa sig själv och hur fult det blir. Men min beslutsamhet var starkare än forummänniskorna. Idag spenderade jag så eftermiddagen med att trimma bort det mesta av mitt hår. Jag var så nervös till en början att jag till slut nästan var besviken över hur enkelt det var. Seriöst, efter en genomgång med trimmern hade jag nästan exakt samma frisyr som jag får efter 300 kronor hos någon med frisörutbildning.
 
Här är i alla fall resultatet.
 
Före:
 

Efter:
 
Nu utlyser jag en tävling där folk kan försöka räkna hur många klassiska Makeover-knep jag använde i dessa före och efter-bilder!!

Vissa kanske tycker att jag är dum som tar bort håret mitt i februari när det fortfarande kan komma en ny kallperiod. Men häromdan när jag stod och väntade på bussen så insåg jag att det tjocka hår jag hade gjorde att jag inte ens fick ned mössan över öronen. Mössan och håret tar ut varandra kan man säga.
 
Sanningen är att även en människa med noll estetisk blick enkelt kan få till en fullt hanterbar frisyr. Det är mycket i livet jag upptäcker är enklare än vad jag på förhand tror att det ska vara, och framförallt vad andra framställer det att vara.
 
/ELIN
 
PS. Det visade sig att jag inte alls slutat vara beroende av Melodifestival. Vi kan tillsammans dra en kollektiv lättnadens suck. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0