Angående lappskojs

"Lappskojs, det är goda grejer det". Den meningen, som jag aldrig hade trott att jag skulle uttala, sa jag idag. Det är tragiskt att man ska börja ett arbete med att ljuga folk rätt upp i ansiktet, men vad gör man inte för pengar?
 
Jag har blivit timvikarie på Söderköpings kommun och idag hade jag min första introduktion på ett äldreboende. Jag måste säga att det gick grymt bra (förutom lögnen vid middagen då) och jag ser fram emot att få jobba mer.
 
Eftersom jag har tystnadsplikt kan jag inte säga mer om det här, så jag tänkte att jag återgår till att tala om lappskojs istället. Jag tror att det är hyfsat säkert att skriva om det, men jag ska kolla i kontraktet...
 
Jodå, det är lugnt! Alltså gör jag en lista på hur mitt uttalande var en lögn:
  1. Jag är vegetarian.
  2. Jag tycker att pytt i panna är en av de absolut värsta maträtterna som finns.
  3. Stuvad potatis är om möjligt ännu äckligare.
  4. Ingen vet vad som är i lappskojs.
  5. Den var grå.
  6. Den var kommunal.
God natt
/ELIN
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0