Adventsfunderingar

Häromdagen började jag lyssna på ett band som heter The Velvet Underground. Jag hittade några låtar som jag gillade och tänkte att jag skulle satsa på att börja tycka om dem. Idag kom jag på att när jag för ett par år sen bestämde mig för att lyssna på rock så gjorde jag en tabell kallad "Sökandet efter min musikaliska själsfrände". Tabellen har tre kategorier: 'Mitt i prick', 'Något att fundera på' och 'Skit'. Många band hamnade under kategorin Något att fundera på, inget kvalade in på Mitt i prick och fem stycken blev betecknade som Skit. Idag öppnade jag dokumentet med tabellen, och vad hittar jag högst upp på listan med "Skit" om inte The Velvet Undergound!!!
 
Det här får mig att känna mig kluven. Har jag fel i min musiksmak eller hade 2011 års Elin fel? Beror den här förändringen på min utveckling och mognad att förstå nya saker eller har jag degraderats till att gilla skit?
Jag känner mig som Lorelai, när hon inser att hon tycker om de saker hon tycker om enbart för att hennes föräldrar inte tycker om dem. Som till exempel Pop Tarts:
 
 
Jaja, det löser sig nog. I helgen väntar i alla fall Söderköpings adventsmarknad, och jag väntar hela min familj som ska komma och roa sig hos mig under dagarna två (eller ja, två av dem kommer och ska roa sig i dagarna en, men hur bra låter det?). Det här innebär att jag måste gå och handla nu, för något jag har märkt är att när man har besök så går det plötsligt åt mer mat än bara fil och flingor. Suspekt.
 
Trevlig advent!!!!
 
/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0