För er som undrar så...

  • Är det idag exakt åtta år sen jag kom hem från mitt konfirmationsläger.
  • Står det på min tågbiljett mellan Stockholm och Göteborg den 6 juni att "Skidor ska ligga i fodral". Tack SJ för den irrelevanta informationen.
  • Skaffade jag Twitter igår. Jag läste på SVT att Twitter kommer vara en viktig faktor i nästa års val, så inom tio minuter hade jag ett Twitter-konto. Är man aspirerande politik-nörd så är man.
  • Är jag av någon outgrundlig anledning intresserad av börskraschen 1929. Jag hatar ekonomi i största allmänhet, men just den här händelsen och dess bakgrund fascinerar mig något oerhört. När vi tittade på en darrig svart-vit dokumentär om det här på historialektionen satt jag längst fram på min stol medan 80% procent av övriga klassen höll på med sina mobiler och 20% sov. Ja, läraren sov han också, vilket säger en del.
  • Höll jag i går i en fjärdedels presentation om Mexikan-Amerikaner (amerikaner med rötter i Mexiko). Jag som aldrig träffat en mexikan i hela mitt liv före den här terminen kan vid det här laget kalla mig en auktoritet på området. Typ.
  • Är slutprovsveckan tydligen den stora festveckan på amerikanska universitet. Det finns gratis kaffe och godis vart man än går och biblioteket är överbefolkat (det senare är ungefär lika festligt för mig personligen).
  • Är jag trött.
 
/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0