Amerikaner+Veganer=Sant?

Nu när jag är redo att åka hem gjorde USA ett desperat försök att få mig att åter tro på den del av mänskligheten som kallar sig amerikaner. Tidigare ikväll kom en av mina roomies (jag delar rum med nio utländska tjejer, jag är den som är mest Chicagosk av oss) tillbaka till rummet och berättade att hon råkat äta på ett veganskt café inte långt bort. Jag blev eld och lågor och var förstås tvungen att äta middag där. Det var dagens bästa beslut (vilket i och för sig inte säger så mycket, eftersom jag tagit en massa dåliga beslut idag; som att inte äta lunch förrän klockan tre och att gå flera kilometer på stan hungrig och febrig). Caféet heter Native Foods café och är en del av den ganska lilla kedjan Native Foods. Allt är veganskt, men namnen på maten fick mig att tvivla en smula. Jag åt i alla fall en Chicken Run Ranch Burger med sötpotatispommesfrites till, och efter en tugga av burgaren var jag tvungen att googla cafét för att försäkra mig om att det inte var riktig kyckling jag åt. Det var lite creepy. Men efter att ha fått den helveganska policyn bekräftad insåg jag att det inte var exakt samma konsistens som kyckling. Hur som helst var det supergott, och jag är sugen på att äta lunch där imorgon innan jag åker.
 
Icke-matbloggare som jag är lyckades jag inte riktigt med att visa exakt hur gott det var.
 
När jag ätit färdigt köpte jag med mig en vegansk brownie innan jag gick och tittade i en liten affär med begagnade böcker. Den var jättemysig, och jag fick hela tiden påminna mig själv om att jag inte har mer plats i väskan.
 
Jaja, USA. Det finns nog hopp för dig också.
 
/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0