TV

Som TV-nörd förkippar jag mest amerikanska serier med olika tv-serier. Just nu sitter jag i Washington DC och tittar på Bones som utspelar sig i...ja just det, Washington DC! Igår såg jag en skylt med texten Smithosonian Insitute. Jag var överlycklig i flera sekunder innan jag kom på att forskningscentret i Bones heter Jeffersonian och inte Smithosonian. Jag får trösta mig med att seriens insitiut med största sannolikhet är baserat på verklighetens institut.
 
I kväll kommer jag fram till New York, och där kommer jag gå omkring och fantisera ihop referenser till Vänner och Felicity, just för att det är sånt jag gör.
 
Hjälp!!!! I Bones åkte de just på en väg där det ser ut precis som det gör på vägen utanför cafét där jag sitter. Det här börjar bli spooky...
 
När jag ändå sitter här och nördar kan jag passa på att prata lite om Bones. Jag är helt fascinerad av denna serie; karaktärerna är så intelligent skrivna och serien har inte bråttom med att tvinga fram något. I slutet av fjärde säsongen sitter man fortfarande och väntar på att huvudpersonerna ska bli ihop, men istället för att de pratar förhållanden med sina vänner som de folk gör i alla andra serier har de två stycken psykologer som sitter och analyserar förhållandet tillsammans. Det är humor.
 
Yo, nu ska jag ut på gatorna igen och göra stan osäker!
 
/ELIN

Kommentarer
Postat av: Elise

BONES <3

2013-03-10 @ 18:35:05
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se
Postat av: Ida

Hej! Hoppas du har det galet bra. Dricker kaffe på ett av starbucks i monterrey. Hon som jobbar här är galet lik dig! Ungefär lika lång, lika frisyr, lika glasögon. Och så pratar ni lite lika, rör er lika. Hade du varit latina och pratat spanska så vet jag hur du skulle sett ut! Kramar

Svar: Haha, coolt! Kan du inte knäppa kort på henne så jag får se?=) Jag har alltid undrat hur jag skulle se ut som latina...:P Kram
Elin

2013-03-10 @ 22:02:30
URL: http://hejsanmexico.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0