Man får väl vara tacksam för att bloggen fortfarande finns kvar

Just nu händer det faktiskt saker i mitt liv, och även om dessa saker kanske är roligare att läsa om så gör de också att jag inte riktigt hinner skriva så mycket. Förra helgen var jag på equmenias riksstämma i Göteborg, där jag träffade en masa vänner, diskuterade och röstade om olika frågor. Riksstämman förtjänar ungefär tio inlägg till, för så bra var den, men det blev bara en snabbgenomgång. På väg hem från Götet mötte jag upp med min Collegelinjen-vän Nina i Stockholm, och vi hängde där ett par dagar och turistade (tittade på vaktavlösningen på slottet och åt kanelbullar och drack kaffe utanför stadshuset) innan vi åkte hem till Ockelbo. Här i Ockelbo kan man också säga att vi turistade; jag visade henne Rönnåsen med sitt klapperstensfält och utkiksplats varifrån man ser hela Ockelbo och ända bort till havet. En annan dag var vi också till Älgparken som ligger bara ett par kilometer från mitt hus, men det var första gången jag var där trots att det funnits i sex år. Pinsamt.
 
 
 
 
 
Sista dagen regnade det konstant, så då stannade vi inne och försökte göra en musikvideo till Darins låt "Why does it rain?". Lättare sagt än gjort upptäckte vi och gav up efter att ha gjort de första 15 sekunderna. Igår åkte Nina hem, och där skulle min upptagna tillvaro kunna ta slut, om det inte vore för att jag ska åka till Tua i Leksand imorgon och hänga där fram till Midsommar. Det kommer bli fantastiskt!
 
/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0