Om att bo i ett badhus

 
Chicagoborna är väldigt stolta över sitt dricksvatten. De tycker att det är rent, gott och helt enkelt fantastiskt i största allmänhet. Min åsikt är att det smakar badhus, luktar badhus och helt enkelt ger känslan av att vara i ett badhus.
 
Tvättstugan och de olika badrummen i Ohlson, huset jag bor i, tycker om att skicka sin klordoft ut i korridoren, så jag tänker på simning varje gång jag går ut och in ur mitt hus. Av någon anledning blir det också värre för varje dag, och dessutom varmare så snart kommer jag tro att jag lever i en bastu på badhuset och börjar slita av mig kläderna.
 
Jag skulle nog kunna fortsätta älta det här med badhuset ett tag, men faktum är att jag varit och köpt en skapligt lovande kopp kaffe på Starbucks och ska nu ta tag i all poesi jag måste förstå till morgondagens quiz. Jag ska också bilda mig lite genom att läsa The New York Times som jag från och med idag prenumererar på! Vi ska skriva om en artikel varje vecka för kursen i Internationell politik och det är därför jag nu har denna coola tidning posandes på mitt golv (även kallat min grönbruna heltäckningsmatta:
 
 
/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0