A, A och O

Jag vill till att borja med be om ursakt for det kassa spraket i det har inlagget, men vad vore ett forsta inlagg i USA utan A, A och O (aven kallade de dar tre som vi i Skandinavien ar de enda som har vett nog att anvanda).
 
Jag vill till att fortsatta med saga att eftersom flera manniskor har tyckt att jag borde blogga mer under USA-tiden (samtidigt som jag upplever mer och darmed har mindre tid) forvantar jag mig ocksa att folk ska lasa mer, kommentera mer, beratta for alla sina kompisar om mig och helt enkelt tycka lite battre om mig. Deal? Okej. Det faktum att det ar valdigt fa som vill chatta med mig klockan fem pa morgonen svensk tid gor att bloggen blir ett annu viktigare medel for kommunikation.
 
Jag sitter just nu i entren till mitt nya hem: Ohlson House, North Park University, Chigaco, Illinois, United States of America. Eftersom jag inte kan fa igang det dar himla Wi-Fi sitter jag vid en av universitetets datorer. Jag kom till North Park i onsdags kvall genom att:
  • Ga upp klockan tjugo over fyra pa morgonen.
  • Fa skjuts till Gavle av mina foraldrar.
  • Aka tag i sju timmar till Kastrup i Danmark.
  • Vanta i tva timmar.
  • Flyga i nio och en halv timme. Helt galet otroligt snyggt att flyga med konstant solnedgang over Norges fjordar, Island, Gronland, Kanada och till sist det otroligt enormt stora Chicago med skyskrapor och miljontals ljus.
  • Vanta i en timme pa flygplatsen. En enda person betjanade 50 personer som vantade pa att fa sina fingertryck kollade och att fa nagra korkade fragor om vad man skulle gora i Amerika.
  • Vanta en halvtimme pa att fa aka buss.
  • Aka buss till North Park.
Vid det har laget var klockan tre pa natten svensk tid vilket gjorde att samtalet jag hade med hon som tog emot mig i huset var allmant snurrigt.
 
Sa till slut somnade jag i en sang som pa kort tid gick fran att se ut som en gympasalsmadrass till att likna en sjukhussang:
 
 
 
Jag har ju sisadar en miljon andra saker att beratta, men eftersom jag ar, om an extremt o-jetlaggad, sa anda valdigt trott av alla nya saker, sa maste jag ga och sova i min sjukhussang. Jag kan ju passa pa att hosta lite for att gora det hela mer trovardigt.
 
/ELIN
 
PS. Om nagon ser att jag skrivit nagot extra skojigt tack vare att jag saknar tre bokstaver far ni garna rapportera detta till mig. Varfor kommer jag inte pa just nu. Ni kan ju ocksa hora av er om allt jag sa var obegripligt DS.
 
Natti natti, eller god morgon. Vilket ni foredrar.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

http://www.youtube.com/watch?v=f488uJAQgmw

Lycka till i USA Elin :D <3

2013-01-11 @ 10:44:18
URL: http://cessis.spotlife.se
Postat av: Elise

Varför skulle jag tycka lite bättre om dig när du åker till andra sidan jorden, miljontals mil ifrån mig? Du vet vad jag har sagt om det!
Och alla vet att hörlurar är det roligaste ordet utan ö. Men du hade visst inte anledning att skriva det.
För att avsluta detta lite mindre tyknare är det tidigare låtit så får jag väll säga; lycka till! Jag ska bli bättre på att läsa bloggen f.o.m. nu. Nyårslöfte.

2013-01-11 @ 11:13:33
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se
Postat av: lisen

HÄRLIGT att du är framme i ditt amerikanska äventyr!

2013-01-12 @ 00:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0