Elins stora helg

På lördag åker nästan alla mina klasskompisar till Tyskland. "Vad tråkigt för Elin" tänker ni men nej då! Jag har som bekant ett visst behov av att vara ensam och därför ska jag planera den här helgen in i minsta detalj för att få ut så mycket av den som möjligt. Jag har inga exakta tidsangivelser än men här är lite av det jag planerar att göra:
  1. Titta på Stolthet och fördom. Fem och en halv timme långt och totalt beroendeframkallande.
  2. Äta Ben & Jerrys-glass. Funkar både vid tragiskt "snyft, jag är så ensam"-humör och "yippee, jag kan göra vad jag vill!"-humör.
  3. Titta på tre "sappy" (tårdrypande, sliskiga, underbara) filmer, nämligen: 1.Chocolat (har inte sett den på jättemånga år och jag har saknat den länge. 2.PS. I love you. En sån där film jag inte är säker på att jag gillar men ändå saknar ibland och 3.Den otroliga vandringen. En grej vi såg på engelskan idag påminde mig om en jättesorglig replik i Den otroliga vandringen som går ungefär: "Vem ska då vaka över dig, vem ska trösta dig när du är ledsen?".
  4. Köpa en termosmugg. Okej, nu tänker ni "Va, är det vad hon drömmer om när hon ska få vara ensam hemma, att köpa en termosmugg?" Ja, det kanske det är! Eller så är det bara så att enda gången vi inte får mat på det här stället är just det tillfället då jag är sugen på kaffe. Så därför vill jag kunna ta med mig kaffe från lunchen och sitta och smutta på det hela eftermiddagen.
  5. Köpa mat på Pastabageriet. Har ni hört något så ljuvligt namn på ett matställe förut?
  6. Gå på second hand-affärer. Min förra second hand-runda var så lyckad att det bara måste bli fler såna. Lite skillnad från att gå i Östersund, där det finns en enda second hand-affär och den ligger så ocentralt det bara är möjligt.
  7. Tvätta. Snarare en nödvändighet än något jag längtar efter.
Stora planer, det finns cirka 70% risk att jag bara kommer sitta hemma och spela spindelharpan istället. Vi får se hur det går.
 
/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0