Predikningar och Förstahjälpenlådor

Jag håller på med det roligaste skolarbetet någonsin, och risken är att det gör det andra skolarbetet lite lidande. Men det struntar jag i! På tisdag ska vi ha rollspel på lektionen i American Conservation History; vi ska spela pilgrimer och indianer som argumenterar för sina ståndpunkter i det nya landet. Jag är med i gruppen pilgrimer som som åkte till USA för icke-ekonomiska skäl. Vi kom dit för att Gud sagt att vi skulle göra det, och vårt problem är att de där himla vildarna som bott där i flera tusen år står i vägen för vårt ädla motiv. Ni hör ju själva hur kul det här kan bli. Jag ska inte säga för mycket om våra planer eftersom de andra grupperna inte får veta vad vi ska göra, men så mycket kan jag säga att jag håller på att skriva en predikan. Jag blandar alla de predikningar jag hört i mitt liv (och det är en hel del kan jag säga!) med fördömande ord om indianer och sektliknande tendenser. Det är helt underbart!
 
Sen har jag också på senare tid (som så många andra före mig) upptäckt det musikaliska underverket First Aid Kit. De är helt underbara och jag kan inte sluta lyssna. Det går rakt in i hjärtat.
 
Lyssna på New Year's Eve. Det är tyvärr ingen video utan bara låten men det räcker gott det.
 
Och så den här härliga hippieaktiga videon. Hoppas bara att ni inte också tittar via ett folkhögskoletrådlöstnätverk, för i så fall kommer den att hacka som om någon tappade datorn i golvet varannan sekund...
 
/ELIN

Kommentarer
Postat av: Marre

Herregud vad roligt! :D :D Lycka till!

2012-09-29 @ 16:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0