RörigtStruligtFörvirrandeObegripligtIrriterande

VisumfotoStelkrampssprutaVadderade kuvertPappersjobbSpråktest
FlygbiljetterTågbiljetterBoendeAmbassadbesökAnsökningarKurs
registreringApplicationIDFrakthandlingarSchemaläggningHälsointyg
TuberkulostestHousingformulärUniversitetsIDBLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
 
Men så slår det mig. Det här är ju min dröm. Det är ju det här jag gick omkring i flera månader och drömde om och nu är det här. Folkhögskola, amerikaner, college, få välja kurser ur en katalog som en unge med för stor godispåse. Det är här en gång i livet och då kan det väl för sjuttsingen få medföra lite pappersarbete och diverse sprutor i armen utan att jag ska dö av det? Undra förresten vilket flest har dött av: sprutor eller pappersjobb? Visserligen har många knarkare dött av injektioner men samtidigt ska man inte underskatta faran med stora högar av papper som bara välter över en när man minst anar det. Det gäller att vara försiktig.
 
Jag har en viss förkärlek för låtar som går något i stil med "This is my life" eller "First day of my life" just för att de är så peppande och samtidigt så överdådiga och präktiga. Den här scenen i Torka aldrig tårar utan handskar grabbade tag i mig (den är längre i serien) för den visar hur viktigt det är att få leva som man vill, oavsett hur konstig världen kan tycka att man är:
 
Funny how I often seem, to think I'll find never another dream in my life
Till I look around and see, this great big world is part of me and my life
This is my life
 
/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0