Vad händer nu?

Min kompis Marit frågade för ett tag sen i en kommentar "Vad händer nu Elin?". Jag antar att hon menar vad som händer i framtiden och vad jag ska göra av mitt liv och så vidare. Det ska jag berätta om, men först måste jag bara nämna den otroligt komiska situationen som uppstår när man går på gudstjänst i kyrkan morgonen efter att Sverige vunnit Eurovision Song Contest och pianisten spelar Euphoria. Viktigt att komma ihåg att inte brista ut i gapskratt mitt i den andäktiga stunden.

Jo, framtiden var det ja. Jag tar ett djupt andetag och säger allt i ett svep:

Nästa tisdag flyttar jag hem till Ockelbo med allt mitt pick och pack. Sen har jag några dagars ledighet då jag bland annat ska hälsa på min mormor och morfar och spela fotboll med mina gamla gymnasieklasskompisar och deras kompisar. Dessutom hoppas jag hinna jobba lite hos mamma, fira midsommar och fira min mammas 50-årsdag innan jag tar nattåget ner till Köpingsvik på Öland, där jag i drygt fem veckor ska jobba på en sommargård med att vara receptionist och stå i café och butik. Direkt när jag kommit hem från Öland i början av augusti åker jag och hela min familj till Kreta för en veckas semester. När jag kommit hem därifrån är det dags att börja packa för att flytta... någonstans. Jag har sökt ett antal folkhögskolor och förhoppningsvis blir det Jönköping men det kan också bli Linköping eller till och med Härnösand. Kort sagt är det svårt att svara på den största frågan, alltså vad jag ska göra hela det kommande året. Men för mig räcker det just nu att veta planerna för hela sommaren, och gör det det för mig borde det göra det för er också.

Ni är i alla fall välkomna att hälsa på på Öland om ni har vägarna förbi. Själv har jag aldrig vägarna förbi Öland. Jag var där en gång, i tre minuter, men det var mer för att få åka över en stor bro än att faktiskt besöka Öland.

Förresten måste jag också såklart passa på att kommentera Eurovision. Jag kan fortfarande bli lite lycklig och fnissa till när jag tänker på det. Särskilt som jag gillar att rabbla upp saker, och i flera år varit van vid att säga att Sverige har vunnit fyra gånger: 1974, 1984, 1991 och 1999. Men nu blir det ett till år och namn på listan. Man kan bli lycklig för mindre. Jag tog inatt ut mina känslor genom att om och om igen slå Elise på armen, mest som små glada klappningar. Hon gav dock igen genom att spruta grädde i håret på mig, för att ta ut sin lycka över att Serbien inte kom tvåa. Då var väl min lycka mer befogad eller hur?



Den här veckan gäller opponering, sittning, finlunch, examenshögtid och scouthajk. Önska mig lycka till!

/ELIN

Kommentarer
Postat av: Christian

Är det Södra Vätterbygdens folkhögskola du har sökt? Asmysigt ställe!

2012-05-27 @ 17:10:42
Postat av: Elin

Ja, det är det. Hoppas jättemycket att jag kommer in:)

2012-05-27 @ 17:41:51
URL: http://efteralladar.blogg.se/
Postat av: Marre

Lycka till! Vi ses och då kan vi prata mer om dina framtidsplaner om du vill. Om det går mellan flåsningarna. ;) Kram

2012-05-27 @ 20:37:03
Postat av: Elise

Men huuur många bultar har ölandsbron?



Min lycka var visst befogad. Serbiens tredjeplats innebar ju Rysslands andraplats. Enkel ekvation. Sverige vann ju så fort de började ta in poäng i alla fall så det var ju onödigt att koncentrera sig på det.

2012-05-27 @ 23:59:19
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se/
Postat av: Elin

7 428 954 stycken. Det är väl allt jag behöver veta för att få komma dit?

2012-05-28 @ 16:23:07
URL: http://efteralladar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0