Stiko på Clarion i Östersund

I kväll har jag och Elise varit på konsert! Jag har också köpt min första skiva på två år, det måste väl säga en hel del om vad jag tyckte om konserten.

Det var (såklart) Elise som drog med mig att se Stiko. Faktum är att hon började prata om det för flera månader sen, att Stiko skulle ut på en av sina vandringsturnéer (den här gången från Trondheim till Stockholm) och spela i Östersund en kväll i maj. Jag visste visserligen inte vem Stiko var innan jag lärde känna Elise men är man snäll så är man. Och efter att jag först lärt mig några låtar och sen gått på hans konsert måste jag erkänna att han är ruggigt bra!

Eftersom spelningen (konsert är att ta i, men det låter bättre) var på en restaurang på ett hotell var vi tvungna att boka ett bord. Det här med att boka bord och sen sitta vid ett bokat bord gjorde oss en aning nervösa. Är man inte van vid att gå på restaurang utan att hålla mamma och pappa i handen (jag) eller är van vid att gå på restaurang utan att hålla mamma och pappa i handen men ändå är ganska inkompetent på att gå på restaurang (Elise) så vet man inte riktigt hur man ska bete sig gentemot servitörer. Särskilt när man är på stället enbart för att lyssna på musik. Det hela slutade med att vi pendlade mellan att känna oss mycket sofistikerade och vuxna, och att känna oss extremt små och omogna. Vi visste inte hur man skulle kalla på en servitör, vad man sa till honom/henne när denne väl kom fram till bordet och den enda mat vi beställde var en bit chokladkaka och en tallrik med vitlöksbröd (hotellet hade inte direkt studentrabatter).


Emil, Stiko Per och Bagar'n. Bagar'n är han med fiolen. Han stod nästan blixtstilla under hela spelningen och drog bara lite med stråken över strängarna (vilket i och för sig är ungefär allt man begär av en violinist).

Mina fem i topp-låtar med Stiko:
1. Hollywood och kyrkan
2. Törneros
3. Bröder
4. Mellan himlen och Hofors
5. Pionjärer

/ELIN

Kommentarer
Postat av: Elise

"är van vid att gå på restaurang utan att hålla mamma och pappa i handen men ändå är ganska inkompetent på att gå på restaurang (Elise)" tack för den...



Fast Törneros är ju bäst. Annars håller jag typ med. Föresten så är jag nog ganska hjärntvättad för jag hade Mellan himmel och Hofors på hjärnan när jag gick och la mig inatt och sedan drömde jag om att Stiko, Bagarn och Emil bodde hemma hos mig istället för Clarion. Vid 6 vaknade jag abrupt av min brors ringklockande på dörren och som om någon tryckte på play så hade jag Mellan himmel och Hofors på hjärnan igen.

2012-05-07 @ 15:59:18
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se/
Postat av: Elise

sv: Jo, men samtidigt lite läskigt, för det var så himla verkligt. Jag såg dem verkligen gå omkring här i lägenheten! :O

2012-05-07 @ 17:32:54
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se/
Postat av: Elise

sv: ja..det är klart att du gjorde! xD Skall ändra det genast...

2012-05-07 @ 18:56:09
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0