Såpaskvaller

Jag har två viktiga skrivna inlägg som jag inte publicerat än, men de känns inte alls lika angelägna som det här. Jag har nämligen fått reda på ett scoop! Ett ett år gammalt scoop, men ändå ett scoop. Jag var nämligen inne på International Movie Data Base nyss (en guldgruva för den som konstant hittar skådisar som man inte vet vad de spelat i förut och har panik tills man kommer på det) och läste om Melrose Place. Ärligt talat minns jag inte ens varför jag gick in på just Melrose Place, men jag hittade i alla fall information om att Heather Locklear och Jack Wagner har varit förlovade. WOW, säger ni, varför har ingen berättat det här för mig förut?!

Heather Locklear och Jack Wagner spelade Amanda och Peter i Melrose Place. Tydligen hatade alla som diskuterar på IMDB Amanda och Peter som par, men jag tyckte att de var som gjorda för varandra<3

Nu visar det sig alltså att de två skådespelarna var tillsammans mellan 2007 och 2011 och förlovade i några månader under 2011. Tydligen slutade förhållandet med att de typ förolämpade varandras familjer och försökte slå ner varandra, men de var ändå ihop! Är det inte romantiskt så säg?


Peter och Amanda förlovar sig i fängelset, för cirka nionde gången.

Saken är också den att när Melrose Place hade lagt ner började Jack Wagner på Glamour istället. Där spelar han Nick, en ganska trist typ som, liksom seriens alla andra karaktärer, har som enda hinder från att bli tillsammans med folk är att de inte är direkt släkt med varandra. Sen om de är 25 år gamla och är din före detta flickväns dotter (eller din brors mammas syster, eller din före detta flickväns syster, eller din före detta flickväns andra syster, eller din mammas pojkväns sons mamma) det är oviktigt. Poängen är i alla fall den att jag när jag var tolv år gammal gillade Peter i Melrose Place och därmed måste jag också gilla Nick i Glamour och hoppas att han ska bli tillsammans med tjejen istället för att tönten med en blond slinga i luggen ska få henne.

Det var allt för mig. Ha en god natt, och dröm om nästan-incester.

/ELIN

Varje gång jag skriver om såpor och liknande undrar jag om folk ska ta mitt intresse seriöst eller inte. Det bottnar nog i att jag själv faktiskt inte vet om jag är seriös om det jag skriver om. Antingen är dessa människors fejk-liv min stora passion i livet, eller så är det bara en plojgrej jag håller på med. Vem vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0