Chèvre-toast

Nu ska jag tillägna ett helt inlägg åt en maträtt.

Plötsligt förstod jag vad gubbarna på Masterchef har pratat om hela den här våren. Det var krämigt, det var syrligt, det var sött och det fanns det där lilla extra som gjorde smakupplevelsen helt unik.

Några timmar innan sittningen med klassen ringde de från restaurangen och undrade om jag som är vegetarian äter fisk. Utan att nämna att det är en dum fråga eftersom fisken faktiskt var ett djur sist jag tittade efter (och det skulle göra mig till en icke-vegetarian) så gav det känslan av att de skulle slänga ihop lite potatismos med några kidneybönor på sidan för att även vegetarianen skulle få något. Men så kom kvällen, och med den kom förrätten. Chèvre-toast. Rostat bröd med en stor bit Chèvre-ost och något slags syltade päron på toppen. Helt magiskt god. Jag hade kunnat äta den för evigt.


Ärligt talat tog jag med mig kameran för att för första gången knäppa kort på min klass, men givetvis kom jag hem med bara ett kort på en förrätt.

Sittningen överträffade faktiskt på alla sätt mina förväntningar. Det var väldigt trevligt, samtalen gick med jämna mellanrum över från att vara prat och skratt till att bli allmänt baktal av diverse uppsatsexaminationer. Precis som avslutningen av en C-kurs ska vara. Jag gick också hem i exakt rätt tid, när den roligaste delen var över och det blev mest rörigt. Perfekt.

Tyvärr vaknade jag redan klockan nio i morse vilket gör mig en smula trött just nu. Men det gör inget, idag ska jag bara släpa en tung hajkryggsäck några hundra meter, skriva på diskussionen i min C-uppsats, cykla till Kupan och leta kläder, och flyttpacka, så det är lugnt.

/En lättad och peppad Elin

Kommentarer
Postat av: Elise

sv: fast ca 5 minuter efter att du gått så smsade Mikaela om att vi skulle ses en timme senare :P Så jag fick visst diskat! Och städa kommer jag nog också hinna med en sväng.



Nu har jag läst ditt fantastiska inlägg om chevrétoasten..glad?

2012-05-31 @ 19:26:36
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0