Nu sätter jag ner foten!

Till slut insåg jag att det hade gått för långt. Det fick vara nog nu, man kan inte hålla på att ljuga för sig själv för evigt. Sanningen är ju faktiskt att jag HATAR att ha långt hår! Mitt under eftermiddagens föreläsning fick jag panik över mitt hår och rusade iväg i pausen och bokade en klipptid. Kvart i fem satte jag mig sen i frisörstolen för min mest impulsartade klippning någonsin. Det enda jag sa var "Jag vill ha bort det" och sen överlämnade jag mig helt åt frisören. Och jag insåg att när man har som enda krav att det ska bli kort är det svårt att bli något annat än nöjd (i alla fall om hon använder saxen). Ljuvligt var det i alla fall; att först få håret tvättat, klippt och sen kunna gå ut i stormen igen utan att en enda hårtest vajade i vinden.



Många av er kanske inte sett mig på länge och vet inte vad det är jag befriats ifrån, men föreställ er snömannen så har ni en talande bild.

Uuunderbart...

När jag ändå talar så här publikt vill jag passa på med en åthutning till Vädret. Skärp dig!! Jag har inte skor som passar det väder som rått de senaste två veckorna: Blankis med ett lager av vatten på. Jag har ett par skor som funkar bra på is, som det är ett enormt hål i på sidan, och ett par som är nästan hela men väldigt hala. Använder jag det ena paret kommer jag hem med dyngsura strumpor och använder jag de andra kommer jag hem med blåmärken på kroppen. Alltså Vädret, antingen håller du det kallt eller så smälter du bort all is i ett svep, men bestäm dig för det ena och håll dig till det! Att man måste tjata jämt...

/ELIN

Kommentarer
Postat av: Elise

Men hjälp så du ser ut! :O Vart försvann Elin?!



Vore ju intressant om vädret läste bloggar...



2012-03-12 @ 22:30:25
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se/
Postat av: lisen

vad fint!!! gillart!!

2012-03-15 @ 00:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0