Krishanteraren in action

Så här på kvällningen kom jag på hur trevligt det vore att ställa till med ett litet hemmaspa. Sagt och gjort kollade jag upp ett recept på internet för hur man gör egen bodyscrub. Vrång som jag är följde jag naturligtvis inte receptet, men jag fick ändå till någon slags sörja som jag rörde till i en liten glasskål som jag brukar ha mandlar eller jordnötter i. När jag använt bodyscruben och duschat och kände mig klar gick allting fel. Jag lyckades stöta till precis allting som står i min dusch: två duschcrèmer, två schampoon, en ansiktsrengöring, ett balsam och, såklart, glasskålen med bodyscrub. Vips stod jag där i duschen omgiven av flaskor och glassplitter.

Professionell som jag är borde jag givetvis se denna situation som ett ypperligt tillfälle att visa upp mina kunskaper som krishanterare, men jag var mest ledsen över att jag inte kommer kunna äta mandlar och jordnötter längre. Eftersom jag gärna vill kunna duscha imorgon (och alla dagar efter det för den delen) satte jag genast igång med att metodiskt ordna upp röran. Jag tog på mig ett par vinterskor och en fingervante (se Veckans outfit) och plockade ihop de stora glasbitarna och la dem i ett vadderat kuvert. Även om min dammsugare är fantastisk på många sätt (förutom att den inte kan dammsuga utan min hjälp) så anade jag att den skulle bli något förgrymmad om jag tvingade den att dricka en liter vatten, så därför la jag snällt ut en massa hushållspapper som torkade upp vattnet innan jag dammsög. Efter cirka fyrtio minuter var jag klar. Kort sagt (smart att säga det kortsagda i slutet när man redan läst den långa utläggningen) är det den mest omständiga dusch jag någonsin tagit.

Men, vi ska inte sörja de förlorade jordnötterna. Trevliga saker är på gång; imorgon ska jag och Elise först sitta på stans coolaste café och se supercoola ut och sen gå på Anna Ternheim på Gamla Teatern i Östersund. Det kommer att bli fantastiskt!

Veckans brott: Tillkännages ej, eftersom det inte är preskriberat ännu.
Veckans outfit: Badlakan, vinterskor och en blå fingervante (gärna köpt på Ge-Kås när man var elva år gammal).
Veckans råd: När en schampooflaska håller på att falla ner från sin hylla; försök inte fånga den. Med största sannolikhet kommer flaskan att klara sig utmärkt, men glasskålen du drar ner på vägen i din beundransvärda räddning har troligtvis inte samma tur.
Veckans maträtt: Fil och flingor. Men det är det varje vecka så jag kanske inte måste poängtera det.
Veckans konsert: Anna Ternheim!

/ELIN

Kommentarer
Postat av: Elise

Mohaha, jag vet brottet....

Tycker det är väldigt underhållande att du som skall på din typ tredje konsert i ditt liv skriver med "Veckans konsert" som om det var någonting du gör ofta.

2012-03-28 @ 22:54:18
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se/
Postat av: Sara

Ha ha alltså om du bara visste vad jag behövde det här gapflabbet nu! Tack Elin! ;D

2012-03-28 @ 23:19:32
Postat av: Elin

Sara: Åh, tack själv. Så trevligt om man kan glädja någon=)



Elise: Haha, är det inte lika logiskt att skriva "Veckans brott" då, så kriminell som jag är...

2012-03-28 @ 23:40:25
URL: http://efteralladar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0