Har andra människor såna här samtal? Jag bara undrar...

- Jag tror jag vill ha tumavtryck på min kista. Som små gubbar. Vad tror du om det?

 

- Va?! Kistan du ska begravas i eller den du fått av din mormor?

 

- Begravas i. Du ska ju se på Plus har jag sagt! Vet inte vad jag vill ha i kistan, men jag kommer nog på nått. Men jag vill ha blommor i alla fall. Många blommor. Eller massa murgröna...

 

- Varför ska du ha tumavtryck? Nu är du både morbid och smaklös...

 

- Men alltså på utsidan. Så folk på begravningen får göra tumgubbar. Lite skojigt. Sen kan man ha halm eller nåt på kistan. Fast det verkar lite konstigt.

 

- Konstigt? Det menar du inte...

 

- Fast i så fall som en kärve eller nåt. Fast det verkar ju inte heller så kul. Om man inte gillar kärvar.

 

- Det här är den konstigaste konversationen någonsin...

 

/ELIN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0