Halvlek

Ungefär hälften av min tid här på Öland har nu gått, och jag antar att jag har det ganska bra. Varannan dag känns jobbet jättebra, varannan dag känns det skit. Det är så pass krävande mentalt i och med att man ska kunna så otroligt mycket om allting samtidigt som man ska kunna stå på tre ställen samtidigt och ibland hantera irriterade människor samtidigt som telefonen ringer i ett kör. Men det är också roligt att träffa folk; att sälja godis eller glass till små barn är ungefär det roligaste som finns. När det kommer in en fyraåring som har fått sju kronor att handla godis för och försöker räkna ut hur mycket hon kan köpa så blir man lite lycklig i hjärtat. Det kanske inte är förbi med dagens ungdom ändå, när de är sådär söta.
 
På måndag kommer min mamma, pappa och syster hit och vi ska turista och umgås lite. Framförallt ska jag som receptionist ta emot alla klagomål de har på stugan jag hyrt ut åt dem. Det kan bli kämpigt.
 
Jag har förresten kommit in på en magisterutbildning i Freds- och utvecklingsarbete i Växjö! Jag ska inte gå den i höst men det känns riktigt coolt att jag kom in. Vi får väl se hur det blir i framtiden.
 
 
/ELIN
 

Kommentarer
Postat av: Elise

sv: JAG VET! Nuförtiden undrar jag hur jag överlevde innan biblioteket kom in i mitt liv. Men kanske kan det bara finnas en "herre på täppan", så jag liksom fick ta över efter dig? ^^

2012-07-19 @ 12:06:48
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0