Velapa.

Jag är seriöst den veligaste människan i världen! Jag vaknar på morgonen och bestämmer mig för att städa idag. Alltså knäpper jag på en film som kan roa mig medan jag städar: I love you, man. En och en halv timme senare är filmen slut och all städning jag fått gjord är några klädesplagg som låg på sängen som jag vek och la in i garderoben. Därför knäpper jag istället på datorn för att köra i gång något att titta på medan jag diskar, lagar mat och städar. Efter långt funderande bestämmer jag mig för en P3 Dokumentär om mordet på Olof Palme. Men dokumentären visar sig vara alldeles för spännande och intressant för att jag ska få något gjort. Jag stänger då av den och knäpper istället på fjärde säsongen av Vänner medan jag lagar mat. När jag har ätit upp maten visar det sig att hela säsongen inte fungerar, så jag stänger då av spelaren för att jag inte vill se om jag inte kan se alla avsnitt. Vad gör jag sen? Jo, jag knäpper istället på Gilmore Girls, om igen för att ha något avslappnande i bakgrunden medan jag städar. Efter cirka två minuter tröttnar jag (eftersom jag sett alla avsnitten tjugotre gånger förut) och bestämmer mig för att skriva ett blogginlägg, för att både slippa städa och slippa välja vad jag ska se på. Ett vinnande koncept.

(Förresten googlade jag Velapa, och jag fick 528 träffar, så nog är det ett ord allt!)

/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0