Hög på kaffe...

Omtenta inlämnad. Check! Den här gången kändes det faktiskt väldigt bra, så om jag får underkänt på den finns det risk för att vissa mord kommer begås... Nu kändes det som om jag var med i en deckare, för såna där uttalande gör att man lätt hamnar på misstänkta-listan. Så för säkerhets skull: Det var ett skämt. Jag skulle aldrig döda på grund av ett F. Möjligtvis misshandla, men längre än så skulle jag inte gå.

För en gångs skull använde jag tiden väldigt väl vid hemtentan (förutom där vid två-tiden då jag tittade på Big Bang Theory-bloopers på Youtube) och skrev från 8.15 till 16.55. Alltså 8 timmar och 40 minuter av 9 timmar möjliga. Om jag har räknat rätt. Jag hann också med att brygga min godast kopp kaffe hittills, vilket kanske inte säger så mycket eftersom jag bara bryggt kaffe en gång förut. Nu sitter jag och smuttar på min äckligaste kopp kaffe hittills (jag skulle värma upp kaffet som var kvar sen i eftermiddags men det blev inte varmt alls. Snarare iskaffe än något annat. Men ganska gott för att vara så äckligt).

Som vanligt låg min humor på topp under tentan och jag hann roa mig åt åtskilliga saker. Det bästa måste jag faktiskt få berätta om. Det är ett av mina favoritcitat ur Gilmore Girls. Här kommer det:

Luke är ute på en golfrunda med sin blivande svärfar Mr Gilmore. Han känner sig djupt pressad (bland annat för att han är kass på golf). För att låta bildad ljuger han ihop att han har som hobby att läsa böcker och när Mr Gilmore frågar vilken hans favoritförfattare är svarar Luke:

"Eh, Dick something. That science fiction guy. Dick something something"
Mr Gilmore: "Well, I'll bring 'Dick' up on the internet and see what comes up"

Alltså, jag skrattar hysteriskt varje gång jag tänker på det. Och jag vet att skämt ofta inte är lika roliga när man tar dem ur sitt sammanhang och försöker berätta dem för någon annan, men jag lovar att det inte gäller det här. Och om ni inte skrattar hysteriskt nu, så försök att dricka mängder med kaffe innan ni läser det igen så ska ni se att det blir superskojigt.

Sen har också ungefär sjunde världskriget brutit ut i min klass. Halva hösten har varit en ständig diskussion på diskussionsforumet om allt som varit fel med kursen och hur irriterade alla blir på lärarna. Jag själv pendlar mellan att hålla med om en del som sägs och att mest roas av hur arga människor kan bli. Det skulle man kunna göra en psykologisk studie på. Vilka som blir arga lätt, och vilka som tar mer lättvindigt på saker och tänker att det får gå som det går och "vi är alla bara människor".

Nu ska jag skärpa mig och försöka skapa två spellistor åt min vän Martina. En deppig och en peppig. Eftersom jag redan har en "Pepp" och en "Sorgelåtar" kommer det nog gå ganska enkelt. Så när jag är klar med det ska jag sjunka ner i min halvmjuka fåtölj och ägna kvällen åt att titta på Skins eller 10 orsaker att hata dig eller vad jag nu blir sugen på. Jag känner mig aldrig så fri och värd det som när jag skrivit en tenta!

/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0