Fotoalbum

Jag sitter och förbereder en diskussion jag ska hålla imorgon, men egentligen längtar jag efter att få fortsätta att sortera mina fotoalbum. Jag fick ett nytt fotoalbum av pappa i julklapp, och nu vill jag verkligen få ordning på korten, och ha de små korten i albumet för små kort och de stora korten... (ja ni fattar). Det är otroligt meditativt att bara sitta på golvet och ha tv:n på i bakgrunden och bara sortera efter i vilken tid de olika minnena utspelar sig. De första korten föreställer vår skolresa till Boda Borg i femman och sen sträcker sig förloppet ända fram till de kanske 100 bilderna jag tog på jamboreen i somras. Däremellan har nio år och tre fotoalbum gått åt.

Det konstigaste med att sortera gamla kort är att titta på folk jag kände när jag var tolv-tretton år och som jag nu med största sannolikhet inte ens skulle hälsa på. Möjligen skulle jag gömma mig på ICA om jag fick syn på dem, för att slippa hälsa, men det förutssätter dels att jag känner igen personen och dels att jag kan anta att personen i fråga skulle känna igen mig om jag inte hade gömt mig bakom chipshyllan.

Tidigare när jag hade färre album fick jag inte plats med alla kort och därför sorterade jag ut de kort som det antingen finns fem likadana av eller som föreställer ett pekfinger framför linsen. Det gör jag inte nu! Nu ska alla kort med, även de tolv kort som föreställer olika uppträdanden på ett nyårsläger. Dels är de så mörka att ingen vet vem som uppträder och dels är allihop prydda med en orangeröd eldslåga i uppe i högra hörnet. Jag vet inte vad den där eldslågan vill säga mig men jag anar att det är något om min talang för att fotografera.

För övrigt råkade jag igår köpa ett bröd som gick ut just igår, vilket innebär att jag kommer att leva på Skogaholms Hjärtegott resten av dagen. Yey.


Elin, 14 år


Elin, 16 år

/ELIN, 20 år

Kommentarer
Postat av: lisen

najs!! gamla bilder är ju gôr roligt!! massa minnen. borde leta bland mina gamla papperskopior o digitalfoton - finns nog en hel del gott o blandat där... =)

2012-01-31 @ 22:31:09
Postat av: Elise

Äh, det där är ju inte du...



sv: Humpf, JA! Tänkte faktiskt laga till ett nytt recept vegobiffar till dig till mello-kvällen (men du svarar ju inte på mitt sms så jag kan berätta det!).

2012-02-01 @ 17:02:17
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0