Sluta leta sluta leta sluta leta sluta leta sluta leta sluta leta

= Orden jag upprepat för mig själv i tankarna den senaste kvarten. Jag är på skolans bibliotek (surprise surprise, man skulle aldrig kunna tro att man skulle kunna hitta mig på ett bibliotek...) och i en hel vecka har jag letat efter en bok. Fatta eld, andra boken i Hungerspelen-serien. Det står på internet att den ska finnas inne, under uHcee.01 eller nåt sånt och nu har jag kollat i den hyllan trettiosju gånger. DEN FINNS INTE DÄR!!! Och fast jag vet innerst inne att den faktiskt inte står där (eller att jag har tappat hela min hjärna bakom en vagn och därför missar boken varje gång (vilket jag antar skulle kännas precis lika illa som att inte hitta boken)) så fortsätter jag leta. Jag har sökt igenom alla hyllor i biblioteket bara för att se om det finns fler uHcee, strategiskt placerat för att det ska vara enkelt att hitta, men det verkar faktiskt inte så. Ge upp unge.
 
Faktum är att
1. Jag ändå inte kan låna boken för vi har inte fått våra inloggningsuppgifter till biblioteket än och då skulle jag behöva läsa den på plats i biblioteket och
2. Jag har redan tre Harry Potter-böcker på mitt rum som jag ska läsa. Jag och en kompis gick till stadsbiblioteket igår och jag skaffade lånekort och lånade tre Harry på engelska. Vartannat år måste jag läsa Harry, och eftersom senaste gången jag läste dem var för 2010 är det hög tid att få det gjort nu.
 
Ni förstår vilken otroligt social människa jag måste vara på den här skolan. När jag inte tvångsläser böcker så går jag maniskt omkring och letar efter böcker som med all säkerhet inte finns där. Get a grip girl!
 
Det är alltid lättare att ta saker på allvar om det finns i skrift än när det bara är tankar som snurrar omkring i huvudet, så därför skriver jag ner dessa uppmaningar till mig själv. Jag önskar bara att det inte skulle behöva gå ut över er också. You have my sympathies.
 
/ELIN

Kommentarer
Postat av: Elise

Bra med lånekort, då kan vi ju låna film sen :)

2012-08-29 @ 21:31:37
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0