Peppa peppa peppa peppa

I övermorgon gäller det! Då tar jag mitt pick och pack och åker ner till Jönköping för det som ska bli mitt livs höjdpunkt. Men jag försöker att inte ha för höga förväntningar. Jag förbereder i alla fall med att lyssna på Linnea Henriksson, packa ner alla varma koftor jag äger och INTE köpa stora engelska ordböcker för att kunna kommunicera med mina klasskamrater.
 
Jag har förresten inte berättat om min nya kärlek i livet. Jag köpte en gubbkeps på Kreta och den planerar jag nu att ha på mig hela hösten. Jag ska bli en sån där som ingen känner igen när hon inte har kepsen på sig. Jag tror att det är viktigt att det finns en sån i varje klass.
 
 
En sista sak som fäster en gyllene kant på min avresa är att jag, under en högtidlig ceremoni, har fått resväskenamnlappen som under hela mitt liv har suttit på en resväska med gardiner i. Det är nog ganska svårt att beskriva det magiska med denna lilla symbol, men är det något som signalerar hemma så är det den stora opraktiska resväskan med gardiner som alltid stod på syrummet förr i tiden. Det är som att det är en del av min barndom jag tar med ut i världen.
 
Japp, jag flummar väl vidare en stund så slipper jag göra något vettigt. Jag har förresten läst Hungerspelen, som ett flertal personer har tipsat mig om. Jag är inte helt säker på vad jag tyckte om den. Det tog ett bra tag för den att komma igång, och när den väl gjorde det hatade jag den eftersom den var så beroendeframkallande fast jag inte ens visste om jag gillade den. Det är egentligen helt min stil eftersom jag älskar Imorgon när kriget kom-serien, men idén med att regeringen håller folket på mattan genom ett tv-program är lite diffus enligt min mening. Jag var i alla fall livrädd under andra halvan av boken, och just när de höll på att knivhugga varandra som bäst kom min mamma emot mig med en sax i högsta hugg, vilket fick mig att krypa ihop i soffan av skräck för min kära mor. När jag hade klippt av trådarna på hennes tröja kunde jag fortsätta hata boken.
 
Nu ska jag fortsätta peppa så ses vi i Jönköping nästa gång!
 
/ELIN
 
 

Kommentarer
Postat av: lisen

LYCKA TILL i jönköping kära du! o jag gillar hatten skarpt! <3

2012-08-20 @ 16:08:02
URL: http://blogg.passagen.se/loutho
Postat av: Marre

Lyckospark!

2012-08-21 @ 21:16:17
Postat av: Helena

Jag blev verkligen sugen på att läsa imorgon när krigen kom-serien igen när jag läste hungerspelen :)

Svar: Läs dem läs dem läs dem!:D Särskilt de tre första!
Elin

2012-08-27 @ 23:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0