Ööh...

Ja, nu är jag hemma, ifall någon undrade. Jag har två dagar fritid, sen ska jag gå på begravning på fredag och på lördag morgon åker jag till Kreta så det är fullt upp kan man säga. Hemresan var väldigt trevlig, i varje fall gick den väldigt snabbt. Jag och Hilma hade i flera veckor planerat att åka buss tillsammans till Norrköping, och efter en stund på bussen upptäckte vi att den var utrustad med både eluttag och gratis wirefire. Sagt och gjort kunde vi ägna tre timmar åt att titta på de återstående delarna av Downton Abbey. Jag kanske inte berättat det förut, men jag lyckades frälsa Hilma med Downton Abbey för ett par veckor sen, och det överträffade alla mina förväntningar. Hon är nu helt besatt av serien och kär i hälften av karaktärerna (typ). Alltså kändes det också väldigt bra att sluta cirkeln med att hinna se slutet på serien innan vi skildes åt.
 
Väl i Norrköping skulle jag försöka köpa mig en vegetarisk macka på Pressbyrån (-Äter du lax? -Nej. -Äter du räkor? -Nej. -Äter du kyckling? -Nej, vad är det du inte fattar? Jag äter inte djur! -Skyll dig själv då, allt vi har är en liten grå ostmacka som du aldrig kan bli mätt på. (Något modifierat citat)) men det blev istället den största kopp kaffe jag någonsin druckit. Helt underbar, den räckte i en timme. När jag kom fram till Gävle hade jag varit ute och åkt i åtta timmar och möttes av min mor och far på tågstationen. Lika som Hilma blev överförtjust när hon kom hem till Östergötland var det för mig fascinerande att komma till Gästrikland och höra vad skojigt alla pratade.
 
Nu ska jag packa och förbereda mig för framtiden. Vi hörs... nån gång.
 
 
/ELIN

Kommentarer
Postat av: Sanna

älska!

2012-08-01 @ 19:30:38
Postat av: Elise

och då undrar ju jag när du flyttar till Jönköping?

Svar: Jag flyttar om tre veckor, börjar den 22 augusti.
Elin

2012-08-01 @ 19:35:53
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0