Dagen E

Jag har en Elin-dag idag. Det innebär i stora drag att jag sitter i sängen med pyjamas hela dagen och tittar på en massa tv-serier och hittar ny musik. Hittills måste jag säga att det går riktigt bra. Jag har sett Vänner, Gilmore Girls och One Tree Hill och dessutom lyssnat på helt otroligt bra musik som min spanska scoutvän Alexa gett mig. Russian Red är hennes och nu också min favorit. Lyssna särskilt på The sun the trees. Och samtidigt kan jag drömma mig tillbaka till en dag i augusti när jag stod på en liten scen gjord av lastpallar som drottningen stått på några dagar tidigare och sjöng ABBA-låtar i en mick samtidigt som mina kollegor arbetade och stirrade på mig. Det kanske låter som en konstig koppling men efter att min karaoke-stund var över stod vi och kollade upp annan svensk och spansk/valencisk musik på spotify. Så så konstigt var det inte.

Nej nu ska jag nog ta och gräva ner mig i något visuellt som det tar timmar att ta sig upp ifrån igen. Det står mellan Vänner och Matrix-trilogin. Hum, tufft val.

/ELIN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0