Svammel som vanligt

Hade tänkt skriva ett inlägg om den gångna helgen, då jag tittade på hela Pelle Svanslös-julkalendern iklädd svans, guidade en skeptisk person runt stan, gick på Dollarstore för första gången och åt en massa skräpmat, men det bidde inte riktigt så. Tiden räckte inte till. Därför får jag nu istället berätta att jag idag har intervjuat två personer för ett skolarbete, har disk som når upp över öronen och ska på Ungdomsråd i kväll. Av någon anledning låter de första grejerna intressantare än det jag gjort idag. Men ska ju inte alltid ha kul heller.

När jag ändå babblar så kan jag passa på att nämna min farmor som fyller 85 år idag, Grattis Farmor! Hon läser säääkert min blogg...

Jag vill även göra reklam för Ockelbobygdens julstjärna, som kommer ut varje vinter i min hemort. Jag skrev idag klart en artikel som om ni har tur ni kan upptäcka med undertecknad som författare. Den handlar om istiden kan man säga, och tiden emellan två istider. Wow, nu sätter jag något slags svammelrekord. Jag lovar att artikeln (som faktiskt inte har istiden som huvudtema) är något tydligare än de texter jag skriver ner här, låter bli att läsa igenom och sen postar, fritt för hela världen att titta på.

Nu kom jag på något att skriva om!!!!! Något otroligt viktigt som verkligen borde tas upp oftare i samhället. Jag pratar såklart om Batman. Jag och hon den skeptiska tittade på båda Batman-filmerna i lördags kväll: Batman begins och The dark knight. Till skillnad från alla andra tycker jag att den första Batman-filmen är så otroligt mycket bättre än den andra. Den har en handling, den är behaglig att följa med i och den har intressanta vändningar och frågor som den ställer en inför. Dessutom har den Katie Holmes som hjältinna och hon är en av mina absoluta favoritskådespelare. Det enda den andra filmen har är Heath Ledger. Om han inte hade dött månaderna innan premiären hade inte lika mycket folk sett den och den hade nog inte heller setts som lika bra. För faktum är att filmen är ganska ofokuserad. Eftersom Jokern (Ledgers karaktär) är helt galen och oförutsägbar har filmen inte heller någon sammanhängande handling och den dessutom slutar den konstigt. Och då har jag inte ens nämnt att de har bytt ut skådespeleraren till den kvinnliga huvudrollen så att det är en som visserligen är bra, men tusen gånger mer menlös än Katie Holmes.

Så: Batman begins får en 5 poäng av 5 möjliga medan The dark knight får 3 poäng av 5 möjliga. I sommar kommer en uppföljare. Om den följer samma mönster blir det nog en 1-poängare...

/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0