Kära gamla minnen

Fick plötsligt en impuls och två timmar senare satte jag mig på tåget till Ockelbo. Innan dess slog jag rekord i diskning då jag diskade i princip alla bestick, kastruller, tallrikar plus lite övrigt jag äger på en timme. Dessutom hade jag en halv limpa som jag inte ville släpa med mig. Frysfacket var alldeles fullt, så händig som jag är tömde jag frysfacket, tog fram hammare och skruvmejsel och knackade loss isbitar ur frysen som vilken bergsbestigare som helst. Det blev en hel del is i diskhon ska jag säga, och sen fick limpan plats utan problem. Och så pratar folk om att man ska frosta av frysen... Struntprat. För övrigt är hammare troligtvis det verktyg jag använder oftast i köket. Till att öppna burkar och bända loss olika saker och så. Perfekt för en student.

Idag har jag ägnat min tid åt att rota fram gamla saker. Först städade jag ut kläder (när jag var yngre blev i princip allt jag växt ur till "kära gamla minnen" som absolut inte fick slängas bort, så de fyllde ju en sopsäck) och sen tittade jag igenom gamla skolböcker. Jag hade sån fantasi när jag var liten: det var historier om bananer i en fruktaffär och troll som dricker vatten direkt ur kranen och allt möjligt. Tänk den som hade sån fantasi igen. Då kunde jag skriva böcker om leoparder och ugglor som går på disko och hittar ett örngott som de blir förälskade i och börjar bråka om, och alla skulle köa utanför bokhandlarna när mina böcker kom ut och skriva långa tårfläckade brev till mig om hur jag har förändrat deras värld. Det vore väl nåt det?

/ELIN

Kommentarer
Postat av: Sanna Ederwall

Efter det här inlägget är jag fullständigt övertygad om att det skulle bli kö till bokhandlarna (tihi, bokhandlar.. internetbokhandel heter det ju, och dem behöver man inte köa till).

Du diskade "lite övrigt du äger" ? Exakt vadå?

2011-11-04 @ 21:55:45
Postat av: Elin

Haha, det var nog mest för att slippa skriva Flat tallrik, djuptallrik, assiett, kniv, gaffel, sked, hålslev, vanlig slev, stor kastrull, liten kastrull, stekpanna, förpackningar, etc. Jag diskade alltså tillsammans allt jag äger=)

2011-11-05 @ 15:04:15
URL: http://efteralladar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0