Skådisar jag hatar del 2

Jag har nyss vaknat efter att ha varit uppe till tre inatt för att jag hade filmkväll med Elise. Senare idag ska jag försöka ta mig hem till mina föräldrar (vilket jag fortfarande inte berättat för mina föräldrar). Men innan dess måste jag skriva färdigt min litteraturuppgift. Det är alltså en del jag måste göra med gröt i huvudet idag men det brukar ju gå så...

Här kommer andra och sista delen i min lista över skådespelare jag hatar. Bapapa ba ba baaa:

Skådisar som skrämt mig så mycket att jag aldrig kan se dem igen utan att bli rädd (dvs att de kanske är för bra skådespelare för sitt eget bästa):

1. Sofia Helin. Ni vet, hon som har huvudrollen i Masjävlar (och Arn för den delen, men det har jag inte sett). Det var inte där hon skrämde mig, utan jag såg i somras en barnserie där hon är med, Svaleskär. Där är hon så obehaglig att jag inte kan se henne mer utan att bli obehaglig till mods.

2. Kris Marshall. Han är söt och rolig i Love Actually men så har han fräckheten att vara superläskig och hur bra som helst i Doktor Zhivago så att jag kommer hata honom för evigt.

3. Thomas Gylling. Kanske snarare programledare än skådespelare, men han var i alla fall hur läskig som helst i barnprogrammen 100 kilo godis och Mosquito på nittiotalet. Jag undvek dem så gott jag kunde. Kan ni klandra mig?

 

 

4. Per Ragnar. Alltså, jag är ledsen, men om man tar rollen som psykopaten som spränger en hel tv-serie i luften i en tid då även lågstadieungar tittar på såpor, då får man räkna med att vissa kommer ha traumatiska minnen resten av livet.

 

Det här klippet är ju helt fruktansvärt! Tänk då att jag var åtta år när jag såg det för första gången. Hej ärrad för livet. Och så det där eländiga visslandet i signaturen efteråt! Sjukt.


/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0