Flyktförsök

När allt strular till sig vill jag gärna fly. Det finns flera sätt att fly på, men när man vill fly från sitt eget huvud krävs mer sofistikerade metoder än att åka till Långtbortistan. Ett sätt är att lyssna på så hög musik att jag inte hör mina egna tankar, men det är kanske inte så uppskattat hos grannarna. Annars kan man också göra så att man släcker alla lampor och gräver ner sig i ingentinget. Men det blir jag bara mer deprimerad av. Därför är det mest oslagbara förslaget så enkelt som att läsa en bok. Helst en roman då, för att verkligen kunna sjunka ner i någon annans sinnevärld istället för min egen. Jag får handskas med och klura på Jane Eyres (boken jag läser just nu) värld istället för att grubbla över min egen.

/ELIN

Kommentarer
Postat av: Elise

och titta på 3d film samtidigt då eller? :P



sv: Ja, att hon är! :D Jag har inte lyssnat på henne sådär jättemycket överhuvudtaget, men sett henne live två gånger (och har en signerad tygpåse!) och efter det är man ju biten. Och nya skivan är otroligt fin, inte så svart som innan.

2011-11-17 @ 00:19:49
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0