Ett sånt där inlägg ni får försöka förlåta mig för

Jag gjorde ikväll misstaget att börja läsa om Tvillingarna på Wikipedia. Tvillingarna är ungdomsböcker som jag läste när jag var yngre och jag äger över trettio stycken (tillåtelse att skratta, särskilt med tanke på vad som komma skall). På Wikipedia kan man läsa den huvudsakliga handlingen i varje bok och det enda jag nu kommer göra är att visa några exempel på vad böckerna kan handla om (det feta är titeln på boken och tvillingarna heter Jessica och Elizabeth (Liz)):
  • Meet Me at Midnight "The twins go to a weekend camp, and Elizabeth falls in love with a counselor, while Jessica has an internal conflict over which swimsuit to wear."
  • A Model Flirt "Elizabeth's new mentor at the fashion magazine steals her idea for a column and attempts to murder Elizabeth to keep her secret."

Nästa exempel behöver en förklaring (och jag som har boken som kommer före bidrar gärna med den). Jessica har innan detta supit sin syster full för att själv få bli balens drottning. Elisabeth som inte vet om att hon är full sätter sig i en bil med Jessicas också fulla pojkvän Sam. Sen händer alltså detta:

  • The Arrest "Elizabeth is arrested for manslaughter for the death of Sam, in a drunk-driving accident. In revenge, Jessica steals Todd away from Elizabeth."
  • My Best Friend's Boyfriend "Liz finds out that her boyfriend, Todd, is also dating Jessica, who is also dating Bruce, who is also dating Cara, who is also dating John, who is also dating Lila, who is also dating Steven, who is also dating Betsy Martin, who is also dating Winston, who is also dating Liz."
  • Kidnapped by the Cult "Jessica is grounded for her poor math grades, and she feels that nobody cares about her plight. She gets taken in by a group of people called The Good Friends, but by the time she realizes what they really are it might be too late."
Mm, jag brukar också gå med i en sekt när jag fått dåligt betyg...
  • Dear Sister "Liz wakes up from a coma following her accident and has turned into ... Jessica. She dumps Todd and starts flirting with the other boys like nobody's business. Jessica is not happy - she wants her old twin back."
  • "R" for Revenge "Elizabeth must eventually save Jessica and the cheerleading squad when they are kidnapped by their new advisor."

Här är de lite yngre och det är bara knäppt:

  • Keeping Secrets "The twins' father teaches them a secret language passed down the family, but they both have trouble keeping it a secret."
  • Jessica's Cookie Disaster "Jessica's bakes the best cookies ever and everyone loves them. She's even going to appear on a Cooking Show! ....Only she can't remember the secret ingredient."

Innan jag berättar om hur jag kom på att jag skulle läsa om allt det här och sen ägnade två timmar av mitt liv åt att skriva ett blogginlägg som ingen kommer läsa måste jag avsluta med ett litet fint tema, som måste vara varje flickas dröm eftersom de har med det i minst tre böcker, nämligen:

  • In Love With a Prince "Dana, lead singer of the band The Droids, falls in love with Prince Arthur, the twins' friend."
  • Princess Elizabeth "Elizabeth's pen-pal from Santa Dora comes to Sweet Valley...and he's a prince!"

(Och ja, jag kan räkna till tre, men jag hittade inte texten just nu. Men den tredje prinsen heter Lorent i alla fall.)

 

Så ja, den enda anledningen till att jag började med den här soppan var att en tjej i Dawson's creek refererade till tv-serien som handlar om tvillingarna. Så jag började roa mig med att läsa massor av information om de miljontals böcker och tv-serien som kom av fenomenet. Och nu, när bloggskrivandet började närma sig slutet går jag in på International movie database och upptäcker att skådespelerskan som pratade om tvillingarna själv spelade Jessica, den ena tvillingen i hela serien! Där ser man.

 

Tack och godnatt

 

/ELIN


Kommentarer
Postat av: Marit

Jag läste hela! Det är också min enda kommentar.

2011-11-19 @ 11:25:28
URL: http://maritsblogg.blogg.se/
Postat av: Marre

Haha, Marits kommentar! Det är min enda kommentar.



:P



P.S. Men jag avgudade faktiskt Tvillingarna en gång i tiden!

2011-11-19 @ 20:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0