Elin i stora världen Del 2

I fredags var det min stora dag. Jag planerade i flera veckor på förhand vilka platser jag skulle besöka när jag hade en dag till att turista ensam i Stockholm. När man turistar ensam kan man ju välja exakt vilka konstiga och nördiga saker som helst. Till slut hamnade jag på de här platserna:
  • Kungliga Tekniska Högskolan (Riktigt häftiga byggnader som ser ut som en borg)
  • Humlegården (Det är ju dit Ture Sventon åker när han ska testa Omars flygande matta!!!)
  • Kungliga biblioteket (som förvarar allt som trycks i Sverige)
  • Julskyltningen på NK
  • Kulturhuset (för att mamma och pappa säger att man inte ska gå på toa på t-centralen)

  • Barista Fair Trade Coffee på Söder (hyfsat etiskt försvarbart och sjukt gott)
  • Stockholms Stadsmission på Söder
  • Kupan på Söder (köpte en fin klänning att ha på jul)
  • Myrorna på Söder, som också var bra för att det låg nära:
  • Den indiska restaurangen som min syster skulle bjuda mig på middag på. Tyvärr fanns det två av samma namn och vi gick till varsin. Men efter ett par promenader och några tunnelbanebyten träffades vi till slut och åt en jättegod middag. Tack syster!

Jag kan tillägga att en ekoaffär och några till second hand-affärer också fanns med på den planerade listan, men då Gud inte begåvade mig med något lokalsinne ödslade jag tid på att gå vilse ett par gånger och fick ringa till mamma som guidade mig med karta på internet.

 

Fortsättning följer...

 

/ELIN


Kommentarer
Postat av: Marre

Va?! Finns det en del tre också?



;)

2011-11-29 @ 16:52:30
Postat av: Elin

Det skulle ju komma minst en sju-åtta delar:P

2011-11-29 @ 20:38:50
URL: http://efteralladar.blogg.se/
Postat av: Elise

Du letade inte upp potatisbilen från Uppsala också? :P

Stockholms Stadsmission på Söder är bra, där köpte jag en bricka för 3,5 år sedan. Men du missade Beyond Retro alltså? :O

2011-12-01 @ 18:12:41
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha, jag tänkte faktiskt på potatisbilen också, lite svår att spåra bara:P Beyond Retro fanns med på den ursprungliga listan men jag fick för mig att den är lite dyr (baserat på egna fördomar). Jag har inget behov av snygga kläder;)

2011-12-01 @ 18:42:43
URL: http://efteralladar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0