En uppdatering

Det är ganska mycket som händer i mitt liv just nu. För det första har jag flyttat hem till Östersund igen. Det känns bra såtillvida att jag kan vara min egen igen och mormor slipper ligga vaken om nätterna och fundera på vad jag ska ha till matsäck på dagen. Men samtidigt kan det kännas lite ensamt, särskilt att inte kunna spela yatzy och tracka svts fascination för hundar (som är STOR förresten). Mina dagar som praktikant är över och därmed tar Sociologi B - Sociologisk teori sin början. Jag är faktiskt ganska taggad på att börja läsa långa tråkiga böcker igen. Kan bero på att jag inte har öppnat böckerna än.

Idag har jag också för första gången rakat huvudet. Japp ni hörde rätt, allt försvann.

Haha, nu lurade jag er (kanske). Ni som blev lurade, tänkte ni "Oj, hjälp", vid nyheten eller "Wow vad coolt, det skulle Elin passa i?"? Ni som tänkte det sistnämnda får gärna lämna en kommentar. Om ni är tillräckligt många så kanske jag överväger det för framtiden.

Nej, faktum är att jag blev klippt förra helgen, och bak i nacken blev det strån kvar, så jag tog en rakhyvel och mejade ner dem en smula. Det blev inget blodbad alls, så det måste vara mycket lättare att raka huvudet än jag trodde.

För det tredje håller jag på och tittar på Felicity, en amerikansk ungdomsserie som jag såg för flera år sen. Det är intressant, för det är en college-serie så huvudpersonerna är i lite samma sits som jag är i. Fast de har kanske något mer händelserika liv. Under det senaste året har jag varken blivit spelmissbrukare, friad till av en bög eller ens haft en affär med min lärare.  Det finns uppenbarligen mycket av universitetslivet jag har missat.

Nu behöver jag mig en rejäl tallrik fil om jag ska överleva kvällen (filmissbrukare är jag dock, om det räknas).

OJOJOJOJ nu glömde jag nästan den viktigaste händelsen på hela dagen! Jag har haft dåligt samvete för att jag ätit ost fastän det innehåller löpe, som är mald kalvmage. Men idag var jag på Konsum och lusläste en massa förpackningar, och därefter googlade jag på det hela. Nu vet jag vad jag ska leta efter i affären. Ystenzym, Vegetabilisk löpe eller Mikrobiell löpe är vegetariska så detta ska jag hålla utkik efter. Om inte annat kan jag ju i alla fall skära ner på den malda kalvmagen och de krossade lössen i min kostcirkel...

/ELIN


Kommentarer
Postat av: Marre

När jag läste om din helrakning blev jag lite glad. Vet inte exakt vad jag tänkte men kanske "mod", "att manifestera själslig förändring" eller "experimentell lust".

2011-05-03 @ 18:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0