Ursäktar mig inte

Ungefär hälften av alla blogginlägg jag har läst handlar om hur bloggaren ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen. Visst, bloggaren ifråga har säkert jättedåligt samvete för detta uteblivna skrivande, men det är ju ändå inte för att läsa den ursäkten som man har öppnat bloggen. Därför kommer ni inte att få höra något sånt från mig. Jag har helt enkelt haft annat att göra så jag har inte skrivit på ett tag. Det första är att jag för första gången på minst ett år fått lite struktur på mitt pluggande och läst fyra dagar i rad. Lite ironiskt med tanke på att det jag läser om är struktureringsteori...

Det andra jag har gjort under denna otroligt stressiga tid är att jag har tittat på tv-serier (surprise, surprise). Just nu växlar jag mellan Felicity och Big Bang Theory. Antagligen för att de två serierna är ungefär så långt ifrån varann man kan komma genre-mässigt. Felicity är en ganska humorbefriad dramaserie där alla strular till det hela tiden. Big Bang Theory är komedi som handlar om fyra vetenskapsmän och en servitris som sitter i en lägenhet och äter kinamat.

Det tredje jag har åstadkommit (delvis tack vare min käre bror som gett mig tre prenumerationer på spotify premium) är att jag har lyssnat på musik. Dels den gamla vanliga musiken som jag lyssnat på i flera år: Winnerbäck, Säkert etc. men så har jag även fattat tycke för Johnossi och Veronica Maggios nya skiva Satan i gatan. Varför just detta skulle vara intressant för er att läsa om vet jag inte men jag känner att jag är skyldig er det.

I helgen ska jag åka hem till Ockelbo och äta tårtbuffé och stirra på Victoria och Daniel som är på officiellt besök. Det kan bli lajbans! Kanske.


Jag i tröja som jag fick av mormors kompis för några veckor sen. Titta särskilt på de två olika hårfärgerna: mörkbrunt i luggen och ljusbrunt på sidorna. Det är det nya!

/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0