Crushes genom åren

Cecilia uppmanade sina vänner att lista sina kändiscrushes genom åren och jag tänkte "Yeah, vad kul!" innan jag insåg hur pinsamt det skulle kunna bli...

Egentligen har jag nog aldrig haft någon riktig kändiscrush. Jag har aldrig drömt om att gifta mig med någon kändis direkt. Därför blir det här mer om såna jag har tyckt varit snygga genom åren. Vissa tycker jag fortfarande är snygga och vissa vill jag helst stoppa huvudet i sanden och glömma att de funnits.


Anders Svensson

När jag var i så där tio-årsåldern så tyckte jag att Anders Svensson var riktigt snygg. Över huvud taget gillade jag såna det var meningen att man skulle gilla och som man nu kan tycka är slemproppar.

Som jag tidigare nämnt tittade vi mycket på friidrott i min familj, och när jag var tio eller elva år gammal så var jag oerhört förtjust i Patrik Kristiansson (sedermera Klüft). Samtidigt tyckte jag om Christian Olsson också, och båda hade under en säsong av någon outgrundlig anledning rött och svart hår. Och det tyckte jag var coolt.


Patrik Kristiansson

Ett år var jag och min familj på friidrotts-sm i Gävle, och jag fick hans autograf! Eller snarare, jag fick hans autograf två gånger på två olika lappar för att jag ville att han skulle gå förbi en gång till och jag skulle kolla om han kände igen mig. Det gjorde han inte.

Sen kommer vi till dem jag inte skäms lika mycket för, och det finns heller inte mycket att säga om dem.


Orlando Bloom


Adam Brody

Det är något med de bruna lockarna och poplooken...


Stefan Holm

När jag var på friidrotts-sm fick jag inte bara Patrik Kristianssons autograf, utan Stefan Holms också. Och även om jag då inte brydde mig så mycket om den blev jag desto gladare för det några år senare när Stefan tog OS-guld och jag var imponerad av honom. För vad är egentligen coolast, att ha autografen av en kille med rött och svart hår som man mest tycker är slemmig, eller en OS-guldmedaljör?


Milo Ventimiglia

Den här crushen skaffade jag mig i går kväll, så den är rätt färsk kan man säga. Milo Ventimiglia är med i Gilmore Girls och i de första säsongen är han en bad boy som springer runt och ställer till med oreda. Men så i näst sista säsongen kommer han tillbaka för ett avsnitt och då har karaktären fått ordning på sitt liv och jobbar på ett konstgalleri/bokhandel/musikcafé och har fin frisyr och kavaj på sig. Fint...

Men nu känner jag inte riktigt att jag gjort mig själv rättvis. Det finns andra som kanske också borde finnas med på den här listan. Henrik Ståhl, Colin Firth och Håkan Hellström till exempel. Och det vore ju knäppt om jag inte hade med någon tjej på listan. Så här kommer två såna också:


Anna Ryrberg, aka Rosa             Rachel Bilson

Tack Cecilia, för att du fick mig att ägna två timmar åt att lista snygga människor istället för att skriva skolarbeten...

/ELIN

Kommentarer
Postat av: Frida

Jaså, de finns tjejer med på din lista också? :) Jag har ju faktiskt några män jag med (eller snarare små pojkar)(asså när jag var liten, lät lite pedo) :P



Åh, vad jag blev sugen på att lista jag med! Kan ju bli riktigt skoj! Men först ska jag ta en promenad och plugga arslet av mig i några timmar till!

2011-01-09 @ 13:00:24
URL: http://dykeonbike.wordpress.com
Postat av: Cecilia

Varsågod! :D Och Dan borde du förstå ;)

2011-01-09 @ 13:02:00
URL: http://ceciliastankar.blogg.se/
Postat av: Elin

Frida: Eftersom att det jag listar egentligen är snygga människor och jag ju inte direkt är immun mot att tycka att tjejer är snygga så blir det ju så;)



Haha, du har alltid varit lite pedo:P Ja, jag är jättesugen på att se din lista! Den till skillnad från vissa andra saker har jag faktiskt ingen aning om vad den skulle innehålla...

2011-01-09 @ 14:07:31
URL: http://efteralladar.blogg.se/
Postat av: Frida

Hoppas att det blir trevlig söndagsläsning! Nu har även jag ägnat flera dyrbara timmar åt att skriva lista istället för att plugga. Tack Cecilia och Elin!

2011-01-09 @ 22:20:42
URL: http://dykeonbike.wordpress.com
Postat av: Helena

oj vad jag också blir sugen!! :D vem vet, vem vet...

2011-01-10 @ 09:29:10
URL: http://justhelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0