Nödlista

Just nu ska jag egentligen inte skriva här men eftersom jag tittar på tv på datorn och det är väntetid trettio minuter emellan så har jag inget annat att göra. Därför ska jag härmed skriva årets första lista. Tänkte jag tills jag upptäckte att jag började hela året med att skriva en lista: Elins årskrönika. Där sprack det. Men det får väl bli årets andra då. Jag har en bok där jag brukar anteckna mina briljanta idéer och ibland har jag en grej där jag skriver "Bäst just nu". Så det är precis vad jag ska göra just nu:

Bäst just nu:
Film: Inception. Jag såg den i går kväll (tyvärr uten textning för att min dvd är dum i huvudet) och den var riktigt bra. Den hade det mesta.
Bok: Hm, jag har inte läst ut någon bok än i år så det måste nog bli God natt Mister Tom, som hade den stora äran att komma med i Elins årskrönika.
TV: Gilmore Girls. Som förresten är det jag väntar på just nu. Jag har precis börjat på sjunde säsongen. Egentligen tittade jag på det när det gick på helgmornarna, men efter ett tag fick jag dåligt tålamod så nu ser jag allt i ett svep.
Artist: Sinéad O'Connor. Jag har precis börjat tycka om henne och nu älskar jag hennes röst.
Låt: (Varning för utläggning:) Förut hade Kristian Luuk ett program som hette Videokväll med Luuk där kändisar spelade upp sina favoritmusikvideor. Fyra stycken som betytt något för dem och till slut en som de skämdes för. Skämslåten. Jag har råkat börja gilla låten Halo som Haley sjunger i One Tree Hill. Egentligen är det en bra låt, men jag läser så mycket in i den eftersom jag har sett serien och vet storyn de försöker koppla den till. Så när jag lyssnar på den tänker jag på Haley och Nathan och hur fel allt blev och...ja ni hör. Därför är det här min skämslåt. Den finns på Spotify och jag har lyssnat på den alldeles för mycket. Vid det här laget kan jag sjunga med i hela texten...
Mat: Rätten jag uppfann igår kväll. Jag följde ett recept på Kycklingsoppa med ingefära. Men jag struntade i kycklingen och ingefäran (och ärligt talat blev det inte så mycket soppa heller) och kokade quorn och nudlar i kokosmjölk med grönsaksbuljong och kryddade med chilipeppar, salt och någon konstig pepparmix som jag fått med mig från Ockelbo. Superenkelt och supergott. Jag var själv chockad. Sen gjorde jag det till middag i dag också.
Sysselsättning: Sova.
Replik: -No! They closed the door. I can't see anything with the door closed!
-And the inventor of the door rests happily in his grave
Ross och Chandler

/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0