Leda...

Låten med Sinéad O'Connor som jag la ut för någon vecka sen har jag lyssnat på ganska mycket. När jag satt hemma och lyssnade på den på datorn förra veckan kände mamma igen den. Hon sa att den spelades konstant på radion när hon var gravid med mig och satt och åkte till jobbet om mornarna. Fascinerande att tänka sig att jag tagit till mig den för att jag undermedvetet känner igen den sedan innan jag var född.

Mer än så har jag inte att säga just nu. Det verkar inte vara så många andra av mina bloggarvänner som har det heller. Jag står stilla just nu. Men jag ska i alla fall försöka ta mig ut och köpa en ny fjärrkontroll till min dvd-spelare. Att ha ett femtio-tal dvd-filmer men ingen dvd-spelare känns ganska meningslöst. Dator blir inte samma grej liksom.

Om en månad åker jag till Falun för tio veckors praktik. Sen har jag fem veckor plugg här i Östersund igen. Och sen är det bara ett år kvar på universitetet. Pluggandet kan jag nog klara mig utan, men att jag sen inte kommer vara scoutledare här i Östersund längre, det är mer än jag står ut med. Jag tycker mer och mer om scout för varje vecka. 

/ELIN

Kommentarer
Postat av: Mia

ler Man kan ju alltid söka jobb och stanna kvar i denna trevliga stad.

2011-01-26 @ 22:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0