Snart är det dags igen...

För dem som försöker förtränga Melodifestivalen så länge det är möjligt ber jag om ursäkt, men jag måste få skriva av mig om den här skiten.

I år är det nya regler för Melodifestivalen. Surprise, surprise. I stället för fem svenska och sex utländska jurygrupper ska det vara elva jurygrupper, allt för att det ska likna Eurovision Song Contest så mycket som möjligt. Har ni hört något så puckat?

När det gäller Melodifestivalen har jag en något konservativ och naiv föreställning om hur det ska vara. Jag tycker att tävlingen ska kora det bidrag som vi i Sverige tycker är bäst, och sen ska bidragen mötas ute i Europa. På så sätt blir det ett kulturutbyte. Vi får se hur Ukraina och Malta är, och de får se hur vi är och vad vilken musik vi tycker är bra. Som det är nu tittar vi på andra länder, försöker få andra länder att tycka något om oss och på så sätt vinna. Det är som en liten unge som bara vill bli omtyckt, och ju mer den försöker desto mer hånar vi den.

För övrigt är jag glad i dag! Rapporten är klar och så har jag fått ersättning för sveda och värk. Fast jag aldrig hade någon sveda och värk. Det var så att jag under jul skulle hälla upp godis i en burk hos mamma och pappa, och så trillade en pinne ur. Ungefär åtta centimeter lång och med en av skumgodis. Jag fick en stor chock och blev så äcklad att jag...nej jag blev faktiskt överlycklig för att jag skulle få skriva ett klagobrev. Jag skrev ett brev till tillverkarna* och drog en snyfthistoria om hur stora konsekvenserna hade kunnat bli. Och nu, fast det inte var min påse och mamma inte ens var säker på om de betalat för påsen eller fått den gratis, har jag fått 125 kronor i värdecheckar så jag kan frossa i godis helt gratis.

*Av osäkerhet om det skulle gynna eller skada tillverkarna låter jag bli att nämna företagets namn. Dock kan jag nämna att de inte tillverkade så mycket godissorter som jag trodde/hoppades...

/ELIN

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var det en vandrande pinne eller en stillastående?

2011-01-10 @ 18:48:36
Postat av: Elin

Öh, när anonyma personer ställer frågor om vandrande pinnar kan jag bli lite skeptisk, men jag kan nog ändå avslöja att det var en högst stillastående pinne

2011-01-10 @ 20:23:56
URL: http://efteralladar.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Hahahah för kommentaren ovan ;P



Jag vet förresten inte i vilket program man kunde vinna geleråttor!

2011-01-10 @ 21:50:07
URL: http://ceciliastankar.blogg.se/
Postat av: Maria A

Håller helt med dig angående Melodifestivalen och jag tror att grundtanken 1956 var att de krigsdrabbade länderna i Europa skulle komma varandra närmare genom en tävling i populärmusik. Tyvärr finns det något som kallas pengar som har förmåga att förvränga alla goda tankar till något girigt och snålt. Själv brukar jag alltid rösta på de svenska bidragen som har med något stänk av folkmusik t.ex. Sarek, Nordman och Timotej. Likaså älskar jag de folkloristiska bidragen från Europa.

2011-01-11 @ 11:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0