*

*Det finns ett ord jag försöker beskriva mitt tillstånd med hela tiden, men jag glömmer det varje dag. Irriterande! Men det är synonymt med tristess, vardag, leda etc. Så det var vad som skulle stå i rubriken.

Min entusiasm ligger på noll nu för tiden. Jag som en gång var ambitiös gör absolut ingenting, dygnet runt. Jag kommer för sent till ställen för att jag sitter och lägger pussel, jag tittar på tv för att slippa tänka. Nu när jag har satt mig på biblioteket för att plugga börjar jag lyssna på ny musik och bloggar i stället. Allt för att slippa göra något alls. Och det jag måste göra hopar sig framför mig som ett gigantiskt berg.

Jag kom plötsligt på att jag skulle lyssna på Moneybrother. Den här låten är med i en film jag köpte på second hand för några månader, Mamma, pappa, barn, men jag har inte sett klart den förrän nu för att den verkade konstig. Jag vet fortfarande inte vad jag tycker om den. Men låten är bra.

It's been hurting all the way with you Joanna

Ja, då ska jag återgå till att göra absolut ingenting. Tack för att du tog dig tid. Åh, nu citerade jag en tant som jag inte kommer på vem det är. Jo förresten, det är faster Agda i Ture Sventon! Hon besöker sina släktingar över jul och klagar på precis allting, och så har hon en rubinring som är det heligaste som finns. Japp, så var det. Då vet jag det. Om ingen fattar vad det är jag snackar om så är det inget att klandra sig själv för. Klandra mig. Jag har inget emot det.

/ELIN

Kommentarer
Postat av: Cecilia

* slentrian?

2011-02-02 @ 15:04:54
URL: http://ceciliastankar.blogg.se/
Postat av: Ida Dawidson

trist, sorglig, beklaglig, ledsam, bedrövlig; enformig, ointressant, torr, prosaisk, träaktig, händelsefattig, träig, fadd, monoton, tröttsam, omständlig, långtråkig, långdragen; trög, glädjelös, fantasilös, enahanda; besvärlig, obehaglig, oangenäm, nedstämd, ledsen, sorgsen, tungsint, mulen, svårmodig, förstämd, trumpen, missnöjd, oglad, nere, deprimerad, mörk i sinnet, sorglig, smärtsam, nedstämmande, luguber, trist, tråkig , mörk, grå, sinister, glädjelös, bedrövlig; ödslig, hemsk, enslig, öde, arbetsdag, veckodag, alldag, söckendag, söcken, helgfri dag, vardan...(synonymer.se)



Nej jag har inte tråkigt...

KRAMAR

2011-02-02 @ 15:24:30
Postat av: Anonym

Åh, Elin. Låter inge vidare. Jag låter också plugget samlas och har ambitionen att se ett Skavlan-avsnitt om en stund- bara mitt bredband slutar sega.

2011-02-02 @ 18:14:30
Postat av: Elin

HAHA, tack Ida för förslagen, men det var faktiskt Cecilias enda ord jag var ute efter. Slentrian, som visst inte var med på din lista?:P

2011-02-03 @ 10:54:04
URL: http://efteralladar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0