blogg.se har ändrats: Vissa rutor är blåa:O

Vissa dagar känner jag mig bara så oerhört vuxen. Idag har jag lett en intervju med två bankchefer och ställt en massa intelligenta frågor. Dessutom skickade jag igår iväg två väldigt mogna mail angående mina framtidsplaner, som jag fick svar på idag. Visserligen var jag livrädd för att öppna dem, som jag alltid är när jag väntar på mail med eventuellt betydande information i, men jag undersökte ändå det jag undrade över på ett professionellt sätt och fick positiva svar tillbaka.

Det mindre roliga är att jag i mitt vuxenskap också har plugg att göra. Att läsa på inför ett litteraturseminarium är på något sätt inte alls lika kul som att leka vuxen. Särskilt inte när en av de texter jag ska läsa bara innehåller såna här meningar:

"Man blir bokstavligen aktör i en managementrörelse genom att offentligt och kontinuerligt företräda vissa ståndpunkter, med ett engagemang som sträcker sig från att vara en enskild och kanske isolerad eldsjäl, till att vara en centralt placerad, yrkesmässigt heltidsengagerad forskare, policyproducent eller konsult (jämför Eyerman och Jamison 1991 Ja, det ska jag definitivt göra...)"

Där har jag något att se fram emot ikväll. Eller så låtsasläser jag texten och går sen över till att titta på Stolthet och fördom i 5,5 timmar, så att jag är lagom mör på seminariet i morgon. Svårt val.

/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0