Tredje advent

Seriöst, jag trodde att om man lägger ut något på Blocket så kommer alla mailsvar bara strömma in och jag måste välja och vraka vem som ska få köpa, och får springa till ett postombud var och varannan minut för att kunna skicka iväg grejerna.

Inte ett ljud. Ingen vill ha min fantastiska Environmental Chemistry. Jag kanske inte borde vara så chockad, eftersom just Environmental Chemistry är den absolut krångligaste och mest irrelevanta kursbok jag någonsin haft. Dessutom tar den upp mycket plats i bokhyllan och kommer bli tung att packa ner i en flyttkartong. Men om någon känner sig manad att få ett exemplar av Manahans miljökemibok, fullproppad av ord som "Partitioning of semivolatile organic substances" så är det fritt fram. Vem vet, blir jag tillräckligt desperat kanske jag skänker bort den gratis. Eller betalar någon för att ta den.

Idag har vi haft julavslutning med scouterna. Våra jätteduktiga scouter spelade upp ett drama där jag var en av de tre vise männen. Jag var fantastisk, min enda replik var: "Nej jag har händerna fulla med myrra", och som jag levererade den! Vi ledare tackades för ännu en termin, och jag kom på att det här var min sista "Tacka ledarna innan jul"-gång. Det får mig att känna mig lite sorgsen för jag är så hemma i scouterna här nu. Jag fixar med grejer och jag rotar i förråden och går omkring som om jag ägde stället. Och så är alla barnen och ledarna så fina.

Den här avslutningen gör också att jag vill åka hem nu. Utan scouter finns det inte så mycket för mig här, och det vore skönt att ta jullov nu. Men fyra dagar till ska jag anstränga mig i grupparbetet innan jag får hänge mig åt titta på julprydnaderna hos mamma och pappa och kasta mig i snöhögar. Dessutom är det ju Människoafton på torsdag.

Den här veckan kommer jag dock inte sova så mycket. Imorgon kväll börjar nämligen Musikhjälpen! Musikhjälpen är ett väldigt trevligt sällskap att leva med under en vecka. Tänk till exempel att sitta upp till efter klockan tolv på lördag bara för att få titta på hur Mona Sahlin ser ut mitt i natten! Eller att skolka från den obligatoriska föreläsningen på torsdag bara för att få se Emma Green Tregaro och Yannick Tregaro i glasburen. Sen är det ju också en massa bra musik och intressanta reportage om det aktuella ämnet. Så om jag inte sagt det redan: Titta och/eller lyssna på Musikhjälpen!!!

För att värma upp har ni här ett klipp med Christers band Universal Poplab, som jag faktiskt började lyssna på så smått efter det här uppträdandet. Titta särskilt från 3.40 och framåt, först när Christer säger " Jag är så väck nu" (efter att inte ha ätit på x antal dygn) och sen när de spelar den bästa låten...



/ELIN

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Men det beror ju på vad man lägger ut till försäljning ;)



Hoppas du hittar någon ny scoutgrupp att hänga med vart det än bär av sen!

2011-12-12 @ 09:44:33
URL: http://ceciliamonica.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0