Slarvmaja slår till igen

Japp, det är mtt officiella namn numera: Elin Slarvmaja *******. Av hänsyn till att min mamma kanske läser det här och blir överdimensionerat orolig (vilket är en mors fulla rättighet, vem skulle annars vara det?) kan vi låtsas att det jag har tappat bort är ett gem.

Jag kan helt enkelt inte hitta mitt gem. Jag skulle låna ut mitt gem idag men hittade det inte. Då tänkte jag att jag kanske hade sålt mitt gem till någon, och frågade dem jag kunde tänkas ha sålt gemet till. Men ingen av dem hade köpt gemet. Jag tittade också igenom alla mina mailadresser, min facebook och konstiga ställen djupt inne på Studentportalen, där jag inte hittade någon annonsering av ett gem, men jag hittade däremot av någon outgrundlig anledning en publicering av hela min klass praktikrapporter. De ligger fem steg in på en konferens som är kopplad till portalen och som ingen någonsin använder.

Mitt gem är alltså inte sålt, inte utlånat, inte annonserat i cyberrymden och finns inte heller på något vettigt ställe i min lägenhet. Jag måste nog tyvärr snart leta på de högst ovettiga ställena (när jag tappade bort mitt leg (inte mitt ben alltså) för några veckor sen låg det ju på det mest orealistiska stället någonsin: I en gammal lägerbok i en gul plåtlåda där jag förvarar mina lägerminnen ovanpå bokhyllan). Men frågan är om jag inte väntar med det tills jag flyttar härifrån och inte kan missa gemet om det nu finns i lägenheten.

Nu: trevliga tankar. Imorgon bitti ska jag gå till campus extra tidigt för att titta på studentkören och luciafirande. Förhoppningsvis är det lika fint ute som det var i morse när jag gick till campus. Lätt snöfall, klart väder, tindrande ljus överallt och tre decimeter snö som knarrar mysigt under fötterna.

Kommentarer
Postat av: Elise

Jag är mäkta intresserad av vad gemet egentligen är. Du har förmodligen redan fått ett sms om det.



Föresten så sjöng vi väll underbart vackert på lucia? Mhm, tänkte väll det!

2011-12-22 @ 17:31:36
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0