Kom bara att tänka på...

Jag kom bara att tänka på en av de saker som berör mig mest i Harry Potter och undrar om det även är med i filmen, någon som vet? Jag känner mig i alla fall ibland som Luna Lovegood när jag läser det här:

Luna had decorated her bedroom ceiling with five beautifully painted faces: Harry, Ron, Hermione, Ginny and Neville. They were not moving as the portraits at Hogwarts moved, but there was a certain magic about them all the same; Harry thought they breathed. What appeared to be fine golden chains wove around the pictures, linking them together, but after examining them for a minute or so, Harry realized that the chains were actually one word, repeated a thousand times in golden ink:

friends...friends...friends...friends...

Harry felt a great rush of affection for Luna.

För övrigt är julen bra. Jag har fått många julklappar: Två filmer, den enda Harry Potter-boken jag inte redan hade (därav kom jag på citatet), en berlock föreställande en dalahäst, en hemstickad mössa, en krånglig bok på engelska som jag aldrig kommer lyckas ta mig igenom och lite annat. I dag har dock mest varit en slappdag och jag och min bror har spelat dataspel hela dagen medan mamma har lagt pussel och pappa har sovit framför tv:n. Allt var bra tills jag fick reda på att jag måste skriva omtenta om mindre än två veckor, vilket innebär att jag måste ta mig upp till Östersund direkt efter nyår. Jippie...

/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0