Julhelgen

För alla fans där ute tänkte jag kort rabbla upp vad jag gjort under den här julen:

Dagen före julafton:
Spelade det trevliga sällskapsspelet Min bondgård. Det går ut på att få en ko, en gris, en häst och ett får till sin alldeles egna bondgård. Ålder 5-12. Jag vann. Var även på midnattskonsert med hälften av Ockelbos befolkning
Julafton: Åkte till mormor och morfar. Åt mängder med mat och fika, och tittade på dels Kalle Anka och dels min familj som sov till Kalle Anka. En liten tradition vi har.
Juldagen: Spelade dataspel med min bror hela dagen. Åt julbord till lunch och julbordsrester till middag.
Annandag jul: Gick på gudstjänst med jättefina julsånger i Missionskyrkan. Åt julbord med farmor och farfar till lunch. Åt julbordsrester till middag.
Tredjedag jul: Åt spagetti till lunch!
Dagen efter tredjedag jul (även kallat "igår"): Åt julbord till lunch med familjen, storebrors flickvän, hennes pappa och mina morföräldrar. Åt julbordsrester till middag, när magknipet väl gått över...

På lördag ska jag bege mig till Falun och fira nyår med mina gamla gymnasiekompisar (man måste ju hålla fast vid de gamla traditionerna) och några dagar senare beger jag mig upp till Östersund för att skriva den efterlängtade omtentan.

/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0