Dagens ekologiska

Så här på sensommaren är det underbart att bara kunna gå ut i trädgården och plocka vad man är sugen på: smultron, hallon, sallad, sockerärtor, rabarber, lök, you name it. Fredagens snacks var av den ekologiska sorten.



Sockerärtor och morötter utifrån landet. Min farbror odlar ekologiska grönsaker i massor så när jag var hos farmor och farfar sist så drog vi upp ett par majrovor. Majrova är ganska beskt att dippa i längden, jag skulle nog snarare rekommendera att tillaga dem i ugn. Men det gjorde sig fint med färgkombinationerna på tallriken. Och dessutom tog jag tillvara säsongens råvaror. Jag behöver ju inte berätta att det jag dippade grönsakerna i var guacamole gjord på väldigt oekologiska avokados. Det skulle lätt kunna förstöra den idyll jag just målat upp.

Imorgon ska jag på pyjamasparty med mina vänner i Falun och sen skjutsar mamma och pappa upp mig till Jämtland på fredag. Vi ska turista lite i Åre med omnejd innan de åker hem och jag börjar skolan. Verkligheten är tillbaka igen, men jag ser tillbaka på sommaren med värme. Det har varit en underbar sommar med regn, bad, alfapetspel och en massa tältnätter. Det kommer jag minnas länge.

/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0