Vad tycker ni om vädret då?

I bland undrar jag vart det egentligen är jag har hamnat. För det första bor jag i Jämtland. Det ligger mitt i ingenstans. Det är tjugo mil till närmsta stad, tio mil till fjällen, och hundra meter ner till storsjöodjuret. Farligt värre eller?

För det andra är Östersund världens kallhål. Det blåser konstant och blir aldrig riktigt varmt. I och med att det ligger vid en stor sjö (Storsjön, haha) och som i en skål mellan alla berg och sånt så blir det någon slags kustkänsla vilket gör att det blåser. Men det för inte med sig någon värme som man brukar kunna förknippa kusten med i bland. Dessutom är det lite som att bo i England Det är lite mitt emellan hela tiden. När stora delar av Sverige hade jättemycket snö i vintras hade vi ganska lite. När resten av Sverige hade högsommar och tropiska nätter i somras hade Östersundarna kyla, regn och blåst. Kortbyxor möter långkalsonger.

För det tredje hade ju allt det här inte gjort så mycket om nu bara min lägenhet hade stängt ute kylan. Men inte då. Jag tror inte att något av mina element fungerar, fönstret är som en vindmaskin och den enda egentliga värmen jag får kommer i från klockradion, mobilladdaren och kylskåpet (ironiskt nog).

Men, som tur är så är jag inte så kall av mig och jag har ju sockor som mormor har stickat. Så nog klarar jag mig i alla fall. Och vad gör man inte för att få följa sina drömmar?




/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0