Cryptosporidium

Jag har 5 saker att säga om min nye(-a) vän Cryptis:

1. Vi hade tänkt bada med scout i kväll, vilket några scouter har tjatat om hela terminen, men nu måste vi ställa in för att inte alla ska bli sjuka.

2.  Jag kan med stolthet annonsera att jag i egen hög person själv inhyst den lilla parasiten. För två veckor sen efter att jag varit och simmat blev jag sjuk i fem dagar och symptomen stämde exakt överens med det de besrkiver i media. Alltid något att fira!

3. Det faktum att man redan tagit på sig denna börda borde ju lämpligtvis föra med sig en belöning i form av immunitet (ni vet, som i Robinson-tävlingarna) men icke sa nicke.

4. Med tanke på att jag just nu läser delkursen Kriskommunikation är det jätteintressant att studera hur Östersunds kommun hanterar krisen och vilken information de går ut med i media.

5. Jag vet att det är ett i-landsproblem, men jag tycker det är jättejobbigt att inte dricka vatten som kommer direkt från kranen. Särskilt som jag dricker vatten precis hela tiden. Jag har alltid en flaske med mig till skolan och ett glas bredvid sängen när jag sover. När jag var i Turkiet i somras drack jag sex liter om dagen...

6. När jag var på affären idag var det kaos på mineralvatten-avdelningen. Plasthöljen överallt och flaskor här och var. Hilarious!

/ELIN

Kommentarer
Postat av: Sanna Ederwall

har du svårt för att räkna till fem

2010-11-30 @ 20:17:25
Postat av: efteralladar

Haha, jag väntade faktiskt in i det längsta innan jag skrev hur många saker jag hade att säga om det. Men så råkade jag visst lägga till en. Oops...

2010-11-30 @ 20:39:13
URL: http://efteralladar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0