Julen 2010

Så var större delen av julen avklarad. Sammanfattningsvis har den varit mysig, lite spännande och samtidigt ganska traditionell. Några höjdpunkter:

1. Natten till julafton var vi på midnattskonsert i Ockelbo kyrka, och det var smockfullt som vanligt. Det som däremot inte var som vanligt var att en viss Prins Daniel höll tal. Vi hade ju sett honom komma in och sin vana trogen sätta sig med kompisarna, och bara det var ganska otroligt. Man tror väl att det mesta i ens liv förändras när man gifter sig med en kronprinsessa men uppenbarligen inte allt. Jag som är otroligt kändisbesatt (en av mina laster) tyckte att det var coolt att han bara satt två meter bort och med perfekt synvinkel. Så när kören var tråkig kunde jag sitta och snegla på hans extremt välkammade hår (vilket var ungefär allt jag såg). Men det jag inte riktigt hade räknat med var att han skulle hålla tal. Tydligen hade han frågat prästen en halvtimme innan om det var okej om han gick upp och sa några ord. Och sen talade han i tio minuter. Han skämtade, pratade om sin "hustru" och framförallt tackade Ockelbo för allt stöd genom åren och i somras. Det var riktigt häftigt.

2. Kalle. Alla sov utom jag. Enligt traditionen.

3. Rimmen. Jag hade skrivit rim på alla julklapparna och försökte framföra dem lite poetiskt. Lyckades ganska bra om jag får säga det själv. Men det är ju lättare att få sina rim att verka bra om det nästan är de enda rim som läses överhuvudtaget.

4. "Jag har närt en kommunist vid min barm!" Direktör Johnsson tillhörde nämligen den grupp människor som tror att alla som ger bort något frivilligt är kommunister.
  
5. Sova. Väldigt skönt att få sova efter att ha varit aktiv och någorlunda trevlig hela dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0